ماگستان، خرید ماگ، خرید فلاسک و خرید هدیه در همین نزدیکی!
نکات کلیدی موفقیت در بازاریابی زمان کنونی: 05-20-2024, 05:40 AM |
|||||||
|
نکات کلیدی موفقیت در بازاریابی
|
05-31-2013, 07:57 AM
ارسال: #1
|
|||
|
|||
نکات کلیدی موفقیت در بازاریابی
بازاریاب ها بخوانند
– نکات کلیدی موفقیت در بازاریابی عوامل متعددی برای موفقیت در بازاریابی کالا و خدمات وجود دارد. در این مقاله کوتاه، قصد دارم برخی از مهمترین نکات و عوامل را برای آن دسته از دوستانی که اخیراً این سوال را از من پرسیده اند بیان کنم. بازاریابی یعنی چه؟ هیچ شده است که پیش خودتان، از خودتان بپرسید که بازاریابی اصلاً و اصولاً چیست؟ در ده دوازده سال اخیر، از افراد بسیاری که سالها در کار فروش کالا یا خدمات بودند این سوال را پرسیده ام. موفق ترین آنها هم گاهی در بیان یک تعریف کوتاه و مختصر از بازاریابی دچار مشکل می شد. هر کسی تعریفی را ارایه می داد و از دید خودش فکر می کرد که دارد جامع ترین و کامل ترین پاسخ را میدهد. اما متاسفانه کمتر اتفاق می افتاد که فردی بیاید و یک تعریف درست و حسابی از بازاریابی به ما بدهد. بازاریابی یک هدف ناب و مشخص دارد: «کمک» به «پاسخگویی به نیاز یا نیازهای مشترک» «گروهی از مردم» - کار بازاریاب (چه روی اینترنت یا در فضای واقعی) در اصل این است که آن گروه از مردم را که نیاز یا نیازهای مشترکی دارند و البته «قدرت خرید» نیز دارند بیابد و به آنها «کمک» کنند تا با شناخت، خرید (یا مصرف) کالا و خدمات ما، آن «نیاز» را برطرف سازند و به آن در حقیقت پاسخگویند. ببینید بازاریابی درست مثل شکار یا ماهیگیری است. برای شکار و ماهیگیری شما نیاز به یک سری ابزار دارید : اولین گام برای بازاریابی «جمع آوری» اطلاعات است: من برای شکار کجا باید بروم؟ چه فروشگاهی را می شناسید که لوازم شکار یا ماهیگیری بفروشد؟ آیا مجله ای در این زمینه چاپ می شود؟ شکارچیان یا ماهیگران معروف و مشهور کجا جمع می شوند و چطور می توانیم آنها را پیدا کنیم؟ با پرسش هایی از این دست، علاقمندان، شروع به جمع آوری اطلاعات می کنند. ماهیگیران باید که انواع ماهی را نیز بشناسند و بدانند که نیاز ماهیها (از لحاظ نور و غدا و دما و درجه حرارت و ...) چیست؟ به همین ترتیب است که بازاریاب باید بداند مخاطبین هدفش کجا قرار دارند و نیازهای آنان چیست؟ «قدرت خرید» مخاطبین هدف بسیار مهم است و بازاریاب های موفق وقت و سرمایه خود را در جایی صرف می کنند که برایشان بازده دارد. بازاریاب های موفق، از کوچک شروع می کنند. هدف خودشان را می دانند و البته و مهمتر از آن «کالا» و یا «خدماتی» را که عرضه می کنند بخوبی می شناسند. کار بازاریاب در واقع این است که «استفاده از آن کالا یا خدماتی که عرضه می کند را به مردمی که برای پاسخگویی به نیازهایشان به آن محصول یا خدمات احتیاج دارند توصیه می کند.» ببینید این قضیه خیلی مهم است: بازاریاب توصیه می کند ... نمی فروشد! فروش با بخش و یا واحد فروش است. شما وقتی کالا یا خدماتی را به یکی از دوستانتان توصیه می کنید، مثلاً وقتی که می گویید که برو فلان فیلم را ببین یا فلان کاست موسیقی را بخر، در واقع دارید خرید بلیط فیلم یا آن کاست را توصیه می کنید. شما دارید برای آن فیلم یا کاست موسیقی بازاریابی می کنید - گاه بدون آنکه خودتان خبر داشته باشید. افرادی که چیزی را توصیه می کنند حتماً خودشان آن را مصرف کرده اند و از آن رضایت داشته اند پس بازاریاب های موفق کسانی هستند که خودشان مصرف کننده کالا و خدماتشان هستند و از آن واقعاً رضایت دارند. کالا و خدماتی را بازاریابی کنید که واقعاً آن را خودتان نیز استفاده می کنید و از اینکه آن را بکار می برید رضایت دارید. شرکت ها و موسسات، چه بزرگ و چه کوچک، به نظر من باید تحقیق وشناسایی بازار هدف را سر لوحه اقداماتشان قرار دهند. نیازهای واقعی (کوتاه یا بلند مدت) بازارشان را پیدا کنند و خدمات یا محصولاتی را عرضه کنند که بتواند نیاز مردم را جواب بدهد. متقاعد کردن شرکت ها و موسسات در بکار گیری یا روی آوردن به بازاریابی حرفه ای کار ساده ای است شاید خیلی از آنها فکر می کنند تبلیغ یعنی بازاریابی، اما تبلیغ تنها یکی از ابزارهای بازاریابی است. بازاریابی حرفه ای استراتژی های متعددی دارد، تکنیک ها و تاکتیک های متعددی دارد که بازاریابان حرفه ای باید که آن شیوه ها و روش ها را بیاموزند و بلافاصله به همکاران خود آموزش دهند. حیات سیستم های کوچک و بزرگ در گرداب گسترده گیتی به میزان آموزشی که می بینند و یا ارایه می دهند بستگی دارد. به آنهایی که در برابر ایجاد تیم ها و یا واحدهای بازاریابی در یک شرکت یا موسسه کوچک مقاومت می کنند باید این را گفت که جلب اعتماد مخاطبین شما کار ساده ای نیست، کسی از کالا یا خدماتی که ارایه می دهید مطلع نیست، مزایای استفاده از کالا و خدمات شما را نمی دانند، پس چه باید کرد: گروه هایی را باید تعلیم داد تا به درستی کالا و خدمات شما را به دست مصرف کننده واقعی برسانند. http://www.zibaweb.com در زمینه بازاریابی کتابهای متعدد و مقالات و تحقیقات متعددی وجود دارد به فارسی و انگلیسی: کافی است در گوگل یا سایت آمازون به دنبال واژه های مرتبط جستجو کنید و آنوقت خواهید دید که تا دلتان بخواهد کتاب و مقاله در این زمینه وجود دارد. Marketing توصیه است و اگر من در این مقاله سایتی یا کتابی را توصیه کنم در واقع دارم برای آن سایت یا کتاب بازاریابی می کنم. پس اجازه دهید که شرکت در سمینارها و دروه های بازاریابی خودم بگویم، چون خودم از آنها بسیار استفاده بردم و دیدم که افراد بسیاری روش ها و تکنیک ها و استراتژیهای موفقی را که آموزش داده ام را بکار برده اند و موفق شده اند (: - توفیق و موفقیت همه شما را از ته دلم آرزومندم. نويسنده : تابان خواجه نصيري برگرفته از : http://www.zibaweb.com/Bazariabi2.htm انسان های بی هدف مجبورند برای انسانهای هدف دار تا آخر عمر کار کنند |
|||
|
موضوع های مرتبط با این موضوع... | |||||
موضوع: | نویسنده | پاسخ: | بازدید: | آخرین ارسال | |
نحوه پیدا کردن لیست کاملی از فروشندگان آنلاین در دنیای مجازی | mas | 0 | 324 |
05-04-2021 08:59 AM آخرین ارسال: mas |
|
آخرین فرمول آنتونی رابینز برای موفقیت | r2013.samadi | 2 | 1,357 |
08-20-2017 04:46 PM آخرین ارسال: r2013.samadi |
|
9 کاری باید در 20 سالگی انجام دهید تا در 30 سالگی میلیاردر باشید | Ali_Abolfathi | 2 | 1,477 |
09-24-2016 08:18 PM آخرین ارسال: masoud_69 |
|
دکتر ریچارد اس.تی.جان نویسنده، محقق و تحلیلگر موفقیت با انجام یک تحقیق میدانی درصدد پ | Ali_Abolfathi | 0 | 643 |
09-01-2016 01:14 AM آخرین ارسال: Ali_Abolfathi |
|
بازاریابی | Amiraliamirali | 22 | 2,405 |
09-29-2015 11:08 PM آخرین ارسال: Amiraliamirali |
|
باورشما در مورد ثروتمند شدن چیست؟ | اقاي ايـــده | 10 | 2,860 |
09-05-2015 06:49 PM آخرین ارسال: Amiraliamirali |
|
می خواهید در اپلیکیشن خود پول سازی کنید؟ | mehdi098 | 0 | 1,072 |
05-18-2015 04:26 PM آخرین ارسال: mehdi098 |
|
عواملی که در میلیاردر نشدن موثر است!!! | محسن دوستوندی | 14 | 3,458 |
02-27-2015 06:13 AM آخرین ارسال: محسن دوستوندی |
|
بازاریابی بکنم؟ | ashena_73 | 12 | 2,471 |
02-23-2015 11:03 AM آخرین ارسال: ashena_73 |
|
تکنیکی علمی و موثر برای پیدا کردن راه موفقیت خودتان | ahmad rezaee | 4 | 2,763 |
11-28-2014 02:00 PM آخرین ارسال: حسام 12 |
|
آیا می دانید بخش عظیم دارایی ثروتمندان از در آمد غیر فعال به دست می آید؟ | mehdi098 | 2 | 1,208 |
11-16-2014 01:56 AM آخرین ارسال: mehdi098 |
|
سری مقالات کاربردی تجارت، مدیریت کسب و کار، بازاریابی | Delta.H | 5 | 2,159 |
10-02-2014 06:19 PM آخرین ارسال: Delta.H |
|
درخواست پیشنهاد کسب و کار در خانه | iranboy | 20 | 4,900 |
09-13-2014 02:37 PM آخرین ارسال: tan-graphic |
|
کسب موفقیت شغلی و تجاری برای شما | mohammadshamosi | 23 | 5,385 |
05-29-2014 10:40 AM آخرین ارسال: mohammadshamosi |
|
پنج تصمیم بد در سرمایه گذاری و چگونگی جبران آن | Delta.H | 5 | 1,395 |
05-20-2014 12:23 PM آخرین ارسال: mahmoodsana |
|
10 توصیه مهم در کسب و کار از زبان تاجر بزرگ ایران | مــجــیــנ | 7 | 2,856 |
01-12-2014 10:17 PM آخرین ارسال: davodmyar |
|
نظرسنجی در مورد شغل برق خودرو | alefba2010 | 3 | 18,345 |
01-06-2014 10:08 PM آخرین ارسال: alefba2010 |
|
مدیریت مالی در شروع زندگی دانشجویی | sherafati | 3 | 1,501 |
11-06-2013 09:41 AM آخرین ارسال: NoBody |
|
ایده های بازاریابی برای تجارت سود آور-ایده های کلی | bagheria | 0 | 1,392 |
10-21-2013 06:24 PM آخرین ارسال: bagheria |
|
تاثیر اعتماد در تجارت الکترونیک | دشتستانی 92 | 0 | 651 |
05-06-2013 04:03 PM آخرین ارسال: دشتستانی 92 |
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان