ماگستان، خرید ماگ، خرید فلاسک و خرید هدیه در همین نزدیکی!

خرید هدیه، خرید ماگ

تابلو اعلانات سایت
میلیاردرها مرامنامه (قوانین سایت) میلیاردر هدف این سایت چیست؟ میلیاردر دانلود ماهنامه سایت
میلیاردرها اتمام حجت (حتما بخوانید.) میلیاردر راه اندازی کسب و کار توسط اعضا میلیاردر مسابقه دوبرابر کردن پول
میلیاردرها عضویت در بخش ویژه VIP میلیاردر موفقیت های دوستان بعد از عضویت در سایت میلیاردر تبلیغات و معرفی کار و شغل شما


راهنمای خرید هدیه، ماگ و فلاسک

ماگستان, اولین و تنهاترین

ماگستان, اولین و تنهاترین


نکات کلیدی موفقیت در بازاریابی
زمان کنونی: 05-20-2024, 04:29 AM
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: Fela.Want
آخرین ارسال: Fela.Want
پاسخ: 1
بازدید: 826

ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 18 رأی - میانگین امیتازات : 2.94
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
نکات کلیدی موفقیت در بازاریابی
05-31-2013, 07:57 AM
ارسال: #1
Wink نکات کلیدی موفقیت در بازاریابی
بازاریاب ها بخوانند

– نکات کلیدی موفقیت در بازاریابی





عوامل متعددی برای موفقیت در بازاریابی کالا و خدمات وجود دارد. در این مقاله کوتاه، قصد دارم برخی از مهمترین نکات و عوامل را برای آن دسته از دوستانی که اخیراً این سوال را از من پرسیده اند بیان کنم.



بازاریابی یعنی چه؟ هیچ شده است که پیش خودتان، از خودتان بپرسید که بازاریابی اصلاً و اصولاً چیست؟ در ده دوازده سال اخیر، از افراد بسیاری که سالها در کار فروش کالا یا خدمات بودند این سوال را پرسیده ام. موفق ترین آنها هم گاهی در بیان یک تعریف کوتاه و مختصر از بازاریابی دچار مشکل می شد. هر کسی تعریفی را ارایه می داد و از دید خودش فکر می کرد که دارد جامع ترین و کامل ترین پاسخ را می‌دهد. اما متاسفانه کمتر اتفاق می افتاد که فردی بیاید و یک تعریف درست و حسابی از بازاریابی به ما بدهد. بازاریابی یک هدف ناب و مشخص دارد: «کمک» به «پاسخگویی به نیاز یا نیازهای مشترک» «گروهی از مردم» - کار بازاریاب (چه روی اینترنت یا در فضای واقعی) در اصل این است که آن گروه از مردم را که نیاز یا نیازهای مشترکی دارند و البته «قدرت خرید» نیز دارند بیابد و به آنها «کمک» کنند تا با شناخت، خرید (یا مصرف) کالا و خدمات ما، آن «نیاز» را برطرف سازند و به آن در حقیقت پاسخگویند. ببینید بازاریابی درست مثل شکار یا ماهیگیری است. برای شکار و ماهیگیری شما نیاز به یک سری ابزار دارید : اولین گام برای بازاریابی «جمع آوری» اطلاعات است: من برای شکار کجا باید بروم؟ چه فروشگاهی را می شناسید که لوازم شکار یا ماهیگیری بفروشد؟ آیا مجله ای در این زمینه چاپ می شود؟ شکارچیان یا ماهیگران معروف و مشهور کجا جمع می شوند و چطور می توانیم آنها را پیدا کنیم؟ با پرسش هایی از این دست، علاقمندان، شروع به جمع آوری اطلاعات می کنند. ماهیگیران باید که انواع ماهی را نیز بشناسند و بدانند که نیاز ماهیها (از لحاظ نور و غدا و دما و درجه حرارت و ...) چیست؟ به همین ترتیب است که بازاریاب باید بداند مخاطبین هدفش کجا قرار دارند و نیازهای آنان چیست؟ «قدرت خرید» مخاطبین هدف بسیار مهم است و بازاریاب های موفق وقت و سرمایه خود را در جایی صرف می کنند که برایشان بازده دارد.


بازاریاب های موفق، از کوچک شروع می کنند. هدف خودشان را می دانند و البته و مهمتر از آن «کالا» و یا «خدماتی» را که عرضه می کنند بخوبی می شناسند. کار بازاریاب در واقع این است که «استفاده از آن کالا یا خدماتی که عرضه می کند را به مردمی که برای پاسخگویی به نیازهایشان به آن محصول یا خدمات احتیاج دارند توصیه می کند.» ببینید این قضیه خیلی مهم است: بازاریاب توصیه می کند ... نمی فروشد! فروش با بخش و یا واحد فروش است. شما وقتی کالا یا خدماتی را به یکی از دوستانتان توصیه می کنید، مثلاً وقتی که می گویید که برو فلان فیلم را ببین یا فلان کاست موسیقی را بخر، در واقع دارید خرید بلیط فیلم یا آن کاست را توصیه می کنید. شما دارید برای آن فیلم یا کاست موسیقی بازاریابی می کنید - گاه بدون آنکه خودتان خبر داشته باشید. افرادی که چیزی را توصیه می کنند حتماً خودشان آن را مصرف کرده اند و از آن رضایت داشته اند پس بازاریاب های موفق کسانی هستند که خودشان مصرف کننده کالا و خدماتشان هستند و از آن واقعاً رضایت دارند. کالا و خدماتی را بازاریابی کنید که واقعاً آن را خودتان نیز استفاده می کنید و از اینکه آن را بکار می برید رضایت دارید. 10_003


شرکت ها و موسسات، چه بزرگ و چه کوچک، به نظر من باید تحقیق وشناسایی بازار هدف را سر لوحه اقداماتشان قرار دهند. نیازهای واقعی (کوتاه یا بلند مدت) بازارشان را پیدا کنند و خدمات یا محصولاتی را عرضه کنند که بتواند نیاز مردم را جواب بدهد. متقاعد کردن شرکت ها و موسسات در بکار گیری یا روی آوردن به بازاریابی حرفه ای کار ساده ای است شاید خیلی از آنها فکر می کنند تبلیغ یعنی بازاریابی، اما تبلیغ تنها یکی از ابزارهای بازاریابی است. بازاریابی حرفه ای استراتژی های متعددی دارد، تکنیک ها و تاکتیک های متعددی دارد که بازاریابان حرفه ای باید که آن شیوه ها و روش ها را بیاموزند و بلافاصله به همکاران خود آموزش دهند. حیات سیستم های کوچک و بزرگ در گرداب گسترده گیتی به میزان آموزشی که می بینند و یا ارایه می دهند بستگی دارد. به آنهایی که در برابر ایجاد تیم ها و یا واحدهای بازاریابی در یک شرکت یا موسسه کوچک مقاومت می کنند باید این را گفت که جلب اعتماد مخاطبین شما کار ساده ای نیست، کسی از کالا یا خدماتی که ارایه می دهید مطلع نیست، مزایای استفاده از کالا و خدمات شما را نمی دانند، پس چه باید کرد: گروه هایی را باید تعلیم داد تا به درستی کالا و خدمات شما را به دست مصرف کننده واقعی برسانند. http://www.zibaweb.com


در زمینه بازاریابی کتابهای متعدد و مقالات و تحقیقات متعددی وجود دارد به فارسی و انگلیسی: کافی است در گوگل یا سایت آمازون به دنبال واژه های مرتبط جستجو کنید و آنوقت خواهید دید که تا دلتان بخواهد کتاب و مقاله در این زمینه وجود دارد. Marketing توصیه است و اگر من در این مقاله سایتی یا کتابی را توصیه کنم در واقع دارم برای آن سایت یا کتاب بازاریابی می کنم. پس اجازه دهید که شرکت در سمینارها و دروه های بازاریابی خودم بگویم، چون خودم از آنها بسیار استفاده بردم و دیدم که افراد بسیاری روش ها و تکنیک ها و استراتژیهای موفقی را که آموزش داده ام را بکار برده اند و موفق شده اند (: - توفیق و موفقیت همه شما را از ته دلم آرزومندم.
نويسنده : تابان خواجه نصيري

برگرفته از : http://www.zibaweb.com/Bazariabi2.htm

[تصویر: Fela_Want_omre_geran_blogfa_jpg.jpg]


انسان های بی هدف مجبورند برای انسانهای هدف دار تا آخر عمر کار کنند
مشاهده وب سایت کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال پاسخ 


موضوع های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  نحوه پیدا کردن لیست کاملی از فروشندگان آنلاین در دنیای مجازی mas 0 324 05-04-2021 08:59 AM
آخرین ارسال: mas
  آخرین فرمول آنتونی رابینز برای موفقیت r2013.samadi 2 1,357 08-20-2017 04:46 PM
آخرین ارسال: r2013.samadi
  9 کاری باید در 20 سالگی انجام دهید تا در 30 سالگی میلیاردر باشید Ali_Abolfathi 2 1,476 09-24-2016 08:18 PM
آخرین ارسال: masoud_69
  دکتر ریچارد اس.تی.جان نویسنده، محقق و تحلیلگر موفقیت با انجام یک تحقیق میدانی درصدد پ Ali_Abolfathi 0 643 09-01-2016 01:14 AM
آخرین ارسال: Ali_Abolfathi
  بازاریابی Amiraliamirali 22 2,405 09-29-2015 11:08 PM
آخرین ارسال: Amiraliamirali
  باورشما در مورد ثروتمند شدن چیست؟ اقاي ايـــده 10 2,860 09-05-2015 06:49 PM
آخرین ارسال: Amiraliamirali
  می خواهید در اپلیکیشن خود پول سازی کنید؟ mehdi098 0 1,072 05-18-2015 04:26 PM
آخرین ارسال: mehdi098
  عواملی که در میلیاردر نشدن موثر است!!! محسن دوستوندی 14 3,458 02-27-2015 06:13 AM
آخرین ارسال: محسن دوستوندی
  بازاریابی بکنم؟ ashena_73 12 2,471 02-23-2015 11:03 AM
آخرین ارسال: ashena_73
  تکنیکی علمی و موثر برای پیدا کردن راه موفقیت خودتان ahmad rezaee 4 2,763 11-28-2014 02:00 PM
آخرین ارسال: حسام 12
  آیا می دانید بخش عظیم دارایی ثروتمندان از در آمد غیر فعال به دست می آید؟ mehdi098 2 1,208 11-16-2014 01:56 AM
آخرین ارسال: mehdi098
  سری مقالات کاربردی تجارت، مدیریت کسب و کار، بازاریابی Delta.H 5 2,159 10-02-2014 06:19 PM
آخرین ارسال: Delta.H
  درخواست پیشنهاد کسب و کار در خانه iranboy 20 4,900 09-13-2014 02:37 PM
آخرین ارسال: tan-graphic
  کسب موفقیت شغلی و تجاری برای شما mohammadshamosi 23 5,385 05-29-2014 10:40 AM
آخرین ارسال: mohammadshamosi
  پنج تصمیم بد در سرمایه گذاری و چگونگی جبران آن Delta.H 5 1,395 05-20-2014 12:23 PM
آخرین ارسال: mahmoodsana
  10 توصیه مهم در کسب و کار از زبان تاجر بزرگ ایران مــجــیــנ 7 2,855 01-12-2014 10:17 PM
آخرین ارسال: davodmyar
  نظرسنجی در مورد شغل برق خودرو alefba2010 3 18,345 01-06-2014 10:08 PM
آخرین ارسال: alefba2010
  مدیریت مالی در شروع زندگی دانشجویی sherafati 3 1,501 11-06-2013 09:41 AM
آخرین ارسال: NoBody
  ایده های بازاریابی برای تجارت سود آور-ایده های کلی bagheria 0 1,392 10-21-2013 06:24 PM
آخرین ارسال: bagheria
  تاثیر اعتماد در تجارت الکترونیک دشتستانی 92 0 651 05-06-2013 04:03 PM
آخرین ارسال: دشتستانی 92

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
تماس با ما | سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران | بازگشت به بالا | بازگشت به محتوا | آرشیو | پیوند سایتی RSS