ماگستان، خرید ماگ، خرید فلاسک و خرید هدیه در همین نزدیکی!
راه و روش موفقیت در مذاکرات مهم... زمان کنونی: 06-01-2024, 03:07 PM |
|||||||
|
راه و روش موفقیت در مذاکرات مهم...
|
04-27-2013, 08:57 PM
ارسال: #1
|
|||
|
|||
راه و روش موفقیت در مذاکرات مهم...
تقریبا همه افرادی که در کسب و کار و تجارت فعالیت دارند، ادعا می کنند خواستار معاملات دوسر بُرد هستند. اما واقعیت این است که بیشتر این افراد به طور ناخودآگاه به برد خود و باخت طرف مقابل تمایل درونی دارند.
حتی هنگامی که با نیت خالص وارد مذاکره می شوید، این بسیار منصفانه است تا تصور کنید همتای شما تمایل دارد شما حداقل در مرحله یا بخشی از مذاکره ببازید. این دقیقا چیزی است که شما هم دوست دارید. برای از بین بردن این افکار ذهنی باید ظرفیت خود را افزایش دهید. برای این منظور، باید مذاکرات خود را به سمتی پیش ببرید که هر دو طرف راضی باشند. البته این روند شاید از همان ابتدای مذاکره شفاف و مشخص نباشد. به همین دلیل، 5 راهکار کاربردی ذکر کرده ایم که شاید کمکتان کنند. 1. در یک سمت میز بنشینید محقق برجسته موسسه آموزشی ویلسون – دکتر لیمباخ – اعتقاد دارد، نشستن روی صندلی مقابل طرف مذاکره کننده به طور ناخواسته و خودکار حس رقابت را بین دو طرف برانگیخته می کند. در این حال دو نفر تصور می کنند رقیب هم هستند و باید برای هم آرزوی باخت کنند. بنابراین، افرادی که با هم همکاری دارند بهتر است در کنار هم بنشینند نه در مقابل هم. این کار باعث درک بهتر یکدیگر می شود. این موقعیت فیزیکی به راحتی می تواند در رسیدن به هدف دو سر سود مفی باشد. 2. غیر شخصی کردن شرایط هنگامی که از عبارت هایی هچون «موقعیت من» یا «موقعیت شرکت من» استفاده می کنید، در واقع به نوعی مالکیت خود را بر شرایط حاکم ابراز می کنید. به این ترتیب، موقعیت موجود را به جزوی از شخصیت خود تبدیل می کنید که تغییر یا صرف نظر از آن را برایتان دشوار است. حتی اگر در موقعیتی، جایگاه و مقام خاصی دارید، سعی کنید شرایط را به گونه ای پیش ببرید که هر دو طرف برای حل مشکلات تلاش می کنند. به طور مثال بگویید: «اگر شرایط را به فلان روش پیش ببریم، برای من سود خواهد داشت. برای تو چطور؟» این کار باعث می شود تا مذاکرات به سمت حل مسایل پیش برود و هر دو طرف سعی می کنند برای پیشرفت بیشتر به یکدیگر کمک کنند. در نتیجه مذاکره به سمت همکاری پیش می رود نه رقابت حذفی. 3. درک دلیل تقاضاها منطق نهفته پشت هر مذاکره ای که به دو طرف اجازه پیدا کردن راهکار مناسب یا راه حل درست می دهد را درک و پیدا کنید. این منطق باعث به وجود آمدن شرایط مناسب می شود. به طور مثال، هنگامی که مشتری پایین ترین قیمت موجود را طلب می کند، به جای تعجب و سوال، دلیل آن را درک کنید. ممکن است متوجه شوید این مشکل ناشی از کمبود در نقدینگی بودجه است. به محض درک این مساله، می توانید با همکاری یکدیگر تا حد امکان هزینه های خرید را با توجه به نقدینگی کاهش دهید. 4. ارائه استانداردهای عینی یکی دیگر از راه های موفقیت در مذاکره های رقابتی، معرفی فاکتورهای مستقل است که شاخص های توافق نامه را تعیین می کنند. این فاکتورها می توانند شامل تخمین ارزش بازار یا عملکرد صنعت باشند. هنگامی که مذاکره کننده ها روی این استانداردها با هم به توافق برسند، تشخیص مناسب بودن یا نبودن پیشنهاد یا موضوع مذاکره برای هر دو طرف بسیار آسان تر خواهد شد. به طور مثال، اگر خریدار بخواهد به مدیر خود ثابت کند که قیمت کالا خوب است، یک استادارد مشخص همچون قیمت بهای بازار می تواند دلیلی برای درخواست و انتخاب او باشد. 5. داشتن طرح های جایگزین پیش از ورود به مذاکره، ایده و طرح دیگری نیز در آستین باشید تا در صورت نرسیدن به توافق با مشتری، بتوانید سریعا ایده دیگری را مطرح کنید. به این ترتیب، می توانید بدون هراس از باخت وارد مذاکره با مشتری بشوید. ... تمام سپاسم از آن کسی است ... که به من نیازی نداشت ... اما فراموشم نکرد ... |
|||
|
04-28-2013, 07:02 PM
ارسال: #2
|
|||
|
|||
RE: راه و روش موفقیت در مذاکرات مهم...
5. داشتن طرح های جایگزین
پیش از ورود به مذاکره، ایده و طرح دیگری نیز در آستین باشید تا در صورت نرسیدن به توافق با مشتری، بتوانید سریعا ایده دیگری را مطرح کنید. به این ترتیب، می توانید بدون هراس از باخت وارد مذاکره با مشتری بشوید. عالی بود، تا حالا نشنیده بودم،متشکرم! البته شاید بعنوان یک فروشنده این کارو ناخودآگاه کرده باشم ، اما این حرکت(داشتن طرحهای جایگزین) خیلی خوبه و جواب میده! |
|||
04-28-2013, 07:21 PM
ارسال: #3
|
|||
|
|||
RE: راه و روش موفقیت در مذاکرات مهم...
(04-27-2013 08:57 PM)mallarme نوشته شده توسط: تقریبا همه افرادی که در کسب و کار و تجارت فعالیت دارند، ادعا می کنند خواستار معاملات دوسر بُرد هستند. اما واقعیت این است که بیشتر این افراد به طور ناخودآگاه به برد خود و باخت طرف مقابل تمایل درونی دارند. محقق برجسته موسسه آموزشی ویلسون – دکتر لیمباخ – اعتقاد دارد، نشستن روی صندلی مقابل طرف مذاکره کننده به طور ناخواسته و خودکار حس رقابت را بین دو طرف برانگیخته می کند. در این حال دو نفر تصور می کنند رقیب هم هستند و باید برای هم آرزوی باخت کنند. بنابراین، افرادی که با هم همکاری دارند بهتر است در کنار هم بنشینند نه در مقابل هم. این کار باعث درک بهتر یکدیگر می شود. این موقعیت فیزیکی به راحتی می تواند در رسیدن به هدف دو سر سود مفی باشد. 2. غیر شخصی کردن شرایط هنگامی که از عبارت هایی هچون «موقعیت من» یا «موقعیت شرکت من» استفاده می کنید، در واقع به نوعی مالکیت خود را بر شرایط حاکم ابراز می کنید. به این ترتیب، موقعیت موجود را به جزوی از شخصیت خود تبدیل می کنید که تغییر یا صرف نظر از آن را برایتان دشوار است. حتی اگر در موقعیتی، جایگاه و مقام خاصی دارید، سعی کنید شرایط را به گونه ای پیش ببرید که هر دو طرف برای حل مشکلات تلاش می کنند. به طور مثال بگویید: «اگر شرایط را به فلان روش پیش ببریم، برای من سود خواهد داشت. برای تو چطور؟» این کار باعث می شود تا مذاکرات به سمت حل مسایل پیش برود و هر دو طرف سعی می کنند برای پیشرفت بیشتر به یکدیگر کمک کنند. در نتیجه مذاکره به سمت همکاری پیش می رود نه رقابت حذفی. 3. درک دلیل تقاضاها منطق نهفته پشت هر مذاکره ای که به دو طرف اجازه پیدا کردن راهکار مناسب یا راه حل درست می دهد را درک و پیدا کنید. این منطق باعث به وجود آمدن شرایط مناسب می شود. به طور مثال، هنگامی که مشتری پایین ترین قیمت موجود را طلب می کند، به جای تعجب و سوال، دلیل آن را درک کنید. ممکن است متوجه شوید این مشکل ناشی از کمبود در نقدینگی بودجه است. به محض درک این مساله، می توانید با همکاری یکدیگر تا حد امکان هزینه های خرید را با توجه به نقدینگی کاهش دهید. 4. ارائه استانداردهای عینی یکی دیگر از راه های موفقیت در مذاکره های رقابتی، معرفی فاکتورهای مستقل است که شاخص های توافق نامه را تعیین می کنند. این فاکتورها می توانند شامل تخمین ارزش بازار یا عملکرد صنعت باشند. هنگامی که مذاکره کننده ها روی این استانداردها با هم به توافق برسند، تشخیص مناسب بودن یا نبودن پیشنهاد یا موضوع مذاکره برای هر دو طرف بسیار آسان تر خواهد شد. به طور مثال، اگر خریدار بخواهد به مدیر خود ثابت کند که قیمت کالا خوب است، یک استادارد مشخص همچون قیمت بهای بازار می تواند دلیلی برای درخواست و انتخاب او باشد. 5. داشتن طرح های جایگزین پیش از ورود به مذاکره، ایده و طرح دیگری نیز در آستین باشید تا در صورت نرسیدن به توافق با مشتری، بتوانید سریعا ایده دیگری را مطرح کنید. به این ترتیب، می توانید بدون هراس از باخت وارد مذاکره با مشتری بشوید. ضمن تشکر از دختر گلم مالارمه عزیز. لطفا تاکید بیشتری بر روی جملات های لایت شده داشته باشید.[/b] خدایا با همه بزرگیت در قلب کوچک من جای داری اینستاگرام من : hoshangghorbanian |
|||
|
موضوع های مرتبط با این موضوع... | |||||
موضوع: | نویسنده | پاسخ: | بازدید: | آخرین ارسال | |
9 عبارتی که افراد باهوش هرگز در مذاکرات آن ها را بکار نمی برند | as2017 | 0 | 588 |
01-22-2017 11:01 PM آخرین ارسال: as2017 |
|
7 باور اشتباه در مورد پول که شما را فقیر نگه می دارد | as2017 | 0 | 547 |
01-21-2017 08:53 PM آخرین ارسال: as2017 |
|
چگونه در ۱۰ حرکت پولدار شویم؟ قسمت دوم | سید محسن سبزواری | 0 | 733 |
12-19-2016 01:06 PM آخرین ارسال: سید محسن سبزواری |
|
ارزش های اخلاقی برای موفقیت در کسب و کار | بيلا بالا | 0 | 799 |
07-15-2013 12:03 AM آخرین ارسال: بيلا بالا |
|
رغبت سنجی شغلی(برای آنهایی که در انتخاب مسیر خود سردرگم هستند | یک همراه سبز | 9 | 8,776 |
05-14-2013 04:16 PM آخرین ارسال: alireza091111 |
|
7 قدم تا راه اندازی شرکت...... | mallarme | 1 | 854 |
05-12-2013 10:49 PM آخرین ارسال: فرهاد قربانی |
|
ارزیابی آمادگی برای راهاندازی کسب و کار | اقاي ايـــده | 1 | 1,286 |
05-04-2013 09:44 PM آخرین ارسال: یک همراه سبز |
|
راه هایی ساده برای افزایش کارایی.... | mallarme | 0 | 824 |
04-30-2013 06:29 PM آخرین ارسال: mallarme |
|
2 اصل برای رسیدن به موفقیت مالی | successman | 0 | 919 |
03-22-2013 06:45 PM آخرین ارسال: successman |
|
ایدههای خلاقانه در کسبوکار............ | mallarme | 3 | 1,265 |
03-15-2013 12:22 AM آخرین ارسال: بيلا بالا |
|
ترفندهایی برای موفقیت در هر شرایط اقتصادی | MARYAR | 6 | 1,747 |
03-05-2013 11:55 PM آخرین ارسال: mfatemi64 |
|
برایم مهم نیست که برای امرار معاش چه میکنی!!! | mehdi098 | 0 | 1,065 |
08-09-2012 11:57 PM آخرین ارسال: mehdi098 |
|
مديريت هوش احساسي (EQ) در محل كار | صدفی | 0 | 571 |
04-05-2012 01:13 AM آخرین ارسال: صدفی |
|
؟؟؟موفقیت عید و دید وبازدید؟؟؟ | sherafati | 27 | 4,824 |
03-29-2012 10:17 PM آخرین ارسال: sherafati |
|
موفقیت در کسب و کار آنقدر هم پیچیده نیست | اقاي ايـــده | 0 | 783 |
02-10-2012 11:17 PM آخرین ارسال: اقاي ايـــده |
|
قوانين موفقيت در تجارت | MARYAR | 11 | 2,037 |
01-31-2012 06:40 PM آخرین ارسال: MARYAR |
|
تاریخچه تبلیغات در ایران وجهان | MARYAR | 4 | 1,589 |
01-07-2012 12:11 AM آخرین ارسال: MARYAR |
|
خیلی مهم . خواهشی دارم | jahanagahi | 11 | 3,443 |
11-01-2011 12:28 AM آخرین ارسال: arash67 |
|
نكاتي براي موفقيت در تجارت هاي خرد | MARYAR | 1 | 1,318 |
10-26-2011 05:59 PM آخرین ارسال: مهدی گل محمدی |
|
7 راه براي اينكه مشتريانتان را عاشق خود كنيد | MARYAR | 0 | 927 |
10-25-2011 01:02 PM آخرین ارسال: MARYAR |
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان