ماگستان، خرید ماگ، خرید فلاسک و خرید هدیه در همین نزدیکی!
تولید و فروش لوازم آرایشی،همیشه پر درآمد در دنیا زمان کنونی: 05-19-2024, 08:10 PM |
|||||||
|
تولید و فروش لوازم آرایشی،همیشه پر درآمد در دنیا
|
01-22-2011, 02:41 PM
(آخرین ویرایش در این ارسال: 01-22-2011 02:44 PM، توسط کامیار کاظمی.)
ارسال: #1
|
|||
|
|||
تولید و فروش لوازم آرایشی،همیشه پر درآمد در دنیا
به رغم بحران مالی، زنان انگلیسی ماهانه ۱٫۱ میلیارد پوند صرف خرید لوازم آرایشی می کنند.مطالعه ی صورت گرفته از سوی شرکت لوازم آرایشی ” آوون” نشان می دهد زنان انگلیسی ۵۷ پوند ( حدود ۹۵ هزار تومان ) لوازم آرایشی در کیف دستی های خود حمل می کنند.
در بین لوازم آرایشی ریمل از همه بیشتر بین زنان انگلیسی پر طرفدار بوده به طوری که ۶۷ در صد زنان مورد پرسش بیان کردند که اصلاً نمی توانند بدون آن سر کنند. برای ۳۷ درصد نیز رژ لب بسیار ضروری بوده و برای ۳۶ در صد نیز کرم پودر. کری کوپر استاد روان شناسی در دانشگاه لنکستر بیان می کند بسیار از مردم در شرایطی مانند شرایط نا بسامان اقتصادی ، با خرید لوازم لوکس و گران قیمت اندکی از فشار های روانی آنها کاسته می شود. زنان انگلیسی نیز در شرایطی که نگران شرایط اقتصادی خود یا همسر خود هستند، خرید لوازم آریشی گران قیمت و استفاده از آنها، برای لحظاتی هر جند کوتاه احساس خوشایندی به انها می دهد که تحمل شرایط بدی که در ان به سر می برند را آسانتر می کند. بر اساس این نظر سنجی دختران و زنان بین ۱۶ تا ۲۴ ، ۶۹ پوند و زنان ۲۵ تا ۴۵ سال حدود ۷۱ ( حدود ۱۱۵ هزار تومان) پوند لوازم آرایشی در کیف خود حمل می کنند و مدام از آنها استفاده می کنند. پس از سن ۴۵ سالگی خرید و مصرف لوازم آرایشی در بین زنان کاهش می یابد. |
|||
|
01-22-2011, 02:55 PM
ارسال: #2
|
|||
|
|||
آیا در ایران هم جواب میدهد؟
گردش مالی سالانه یک میلیارد دلاری لوازم آرایشی در ایران
فروش محصولات لوازم آرایشی با 19 درصد رشد در منطقه خاورمیانه طی سه سال اخیر به 1/2 میلیارد دلار رسید. به گزارش وب سایت کازمتیک بیزنس،طی سه سال اخیر حدود 30 درصد کل بازار خرده فروشی خاورمیانه به لوازم آرایشی اختصاص داشته و سالانه به طور متوسط 1/2 میلیارد دلار لوازم آرایشی در بازار این کشورها به فروش رسیده است. این رقم بیانگر افزایش 19 درصدی نرخ فروش محصولات آرایشی خاورمیانه در هر سال است. براساس این گزارش، از آنجا که 45 درصد ذخایر نفتی جهان هم اکنون تحت کنترل کشورهای ثروتمند منطقه خاورمیانه بوده و سطح درآمد قابل تصرف افراد در این منطقه زیاد است، سالانه بخش عمده درآمدهای هر فرد در این منطقه صرف خرید لوازم آرایشی و بهداشتی می شود. طبق برآوردها، سرانه مصرف لوازم آرایشی هر فرد در خاورمیانه سالانه 334 دلار است. آمارها نشان می دهد، در میان کشورهای منطقه، امارات متحده عربی پر رونق ترین بازار خرده فروشی محصولات آرایشی و بهداشتی را به خود اختصاص داده است. گفته می شود، ارزش بازار محصولات آرایشی در امارات از 5/382 میلیون دلار در سال 2004 به 1/603 میلیون دلار در سال 2009 خواهد رسید و این امر بیانگر افزایش 12 درصدی شاخص فروش لوازم آرایش امارات در هر سال است. طبق برآوردها در حال حاضر بیش از سه هزار سالن آرایشی در امارات وجود دارد که این رقم در کل کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس از مرز 40 هزار سالن عبور می کند و سالانه تعداد این سالن ها با 6/7 درصد رشد همراه است. این گزارش با اشاره به رشد سالانه شش درصدی جمعیت در کشورهای منطقه خاورمیانه، یادآور می شود،متوسط سن 60 درصد جمعیت این کشورها کمتر از 25 سال است و همین امر نیز یکی از دلایل رونق بازار محصولات لوازم آرایشی و بهداشتی شده است. مصرف چشمگیر لوازم آرایشی در ایران اگر سری به کیف آرایش زنان ایرانی بزنید با انواع و اقسام وسایل و ابزارهایی روبه رو می شوید که هر یک از آنها نقشی در زیبا سازی زنان ایرانی دارند. در همین حال اگر نگاهی گذرا به آمار مصرف محصولات آرایشی در جهان بیندازیم متوجه می شویم که زنان ایرانی دست کم در منطقه خاورمیانه از رکوردداران مصرف این نوع محصولات به شمار می روند. به گزارش ایسنا، با توجه به جوان بودن جمعیت ایران و اینکه سهم زنان نیز در ساختار جمعیتی کشور قابل توجه است، روند روبه رشد مصرف محصولات و کالاهای مختلف آرایشی و بهداشتی در چنین جامعه ای به ویژه در میان زنان طبیعی به نظر می رسد اما این نکته را هم نباید از یاد برد که مصرف بی رویه چنین کالاهایی علاوه بر خطرات احتمالی بهداشتی می تواند باعث وارد آمدن آسیب های زیادی به اقتصاد کشور شود. بازار ایران در قبضه صنایع زیبایی جهان اقتصاد و صنایع وابسته به زیبایی امروزه کاملاً جایگاه خود را در کشورهای پیشرفته باز کرده و غول های صنایع آرایشی و بهداشتی جهان نیز با توجه به نیاز مشتریان خود و سلیقه آنها روز به روز محصولات جدیدی را روانه بازار می کنند. اما روند رو به رشد مصرف محصولات آرایشی و بهداشتی در شرایطی در کشورمان همچنان ادامه دارد که تولید کنندگان داخلی این حوزه از واردات بی رویه و بعضاً بی کیفیت به ویژه از چین رنج برده و جزء مظلوم ترین صنایع بوده اند. شاید هم به همین دلیل باشد که بسیاری از کارشناسان منحنی مصرف رشد محصولات آرایشی و بهداشتی را در بین زنان ایرانی به ویژه طی سال های اخیر نگران کننده توصیف کرده اند. در واقع در فضایی که صنایع داخلی توان چندانی برای رقابت با غول های صنعتی جهان ندارند باید انتظار داشت که بازار داخلی تمام و کمال در خدمت محصولات خارجی و وارداتی قرار بگیرد. ایران و عربستان رکوردداران خاورمیانه براساس آمارهای غیررسمی هم اکنون کشورهای ایران و عربستان از رکوردداران اصلی مصرف محصولات، مواد و لوازم آرایشی در جهان به شمار می روند. امروزه رواج مصرف لوازم آرایشی چنان رونق پیدا کرده است که در هر ثانیه در جهان 22 رژ لب به فروش می رسد. جالب اینجاست که بخش عمده فروش این محصولات آرایشی در عربستان و ایران انجام می شود. آمار نشان می دهد در عربستان سعودی در سال 2005 زنان بیش از یک میلیارد و 600 میلیون یورو برای آرایش خود هزینه کردند.در ایران نیز با اینکه آمار مصرف لوازم آرایشی به پای عربستان نرسیده اما در نوع خود جالب است.براساس آمار موجود در ایران سالانه حدود یک میلیارد دلار لوازم آرایشی و بهداشتی مصرف می شود. تغییر رویکرد از زنان به مردان به نظر می رسد وضعیت بازار محصولات آرایشی و بهداشتی در جهان طی سال های آینده بسیار پیچیده تر از وضعیت فعلی نیز خواهد شد چراکه طی سال های اخیر حتی مردان نیز به سمت مصرف لوازم آرایشی روی آورده اند و رونق بازار این محصولات را دو چندان کرده اند. به عنوان مثال کرم دور چشم مردانه ظرف مدت کوتاهی به یکی از محصولات پرفروش آرایشی در کشور مالزی تبدیل شد. امروزه رقابت برای هدف قرار دادن بازار محصولات مردانه شکل جدی تری به خود گرفته است. اگرچه مردان به طور سنتی به ظاهر خود کمتر از زنان اهمیت می دهند اما شرکت های صنایع آرایشی این واقعیت را می دانند که مردان نیمی از جمعیت جهان را تشکیل می دهند.تا همین اواخر محصولات عرضه شده به اقلام معدودی مانند ریش تراش، اسپری خوشبوکننده، ادکلن، فوم اصلاح و Afrer shave محدود بود اما اخیراً ده ها محصول جدید روانه بازار شده است از جمله محصولاتی نظیر ژل دور چشم، کرم های ضد چروک، رنگ مو، شفاف کننده ها و تونیک های ترمیم کننده پوست و در کنار اینها شاهد اختصاصی شدن محصولات معمولی تری مانند شامپوی سر و بدن با هدف ترغیب مردان به استفاده از محصولات اختصاصی آرایشی نیز بوده ایم که به طور طبیعی قیمت چنین محصولاتی گران تر از محصولات غیرتخصصی است. نبود نظارت روی محصولات وارداتی اما جدا از مشکلاتی که به دلیل رشد روزافزون لوازم بهداشتی و آرایشی در ایران از جنبه فرهنگی و اجتماعی پدید می آید، بازار مناسبی نیز در غیاب تولید کنندگان داخلی برای خارجی ها به وجود آمده است. در این بین برخی تولید کنندگان داخلی با انتقاد از نبود نظارت بر ورود اجناس بی کیفیت و غیراستاندارد آرایشی و بهداشتی به کشور عنوان می کنند که حتی در زمینه برچسب ها و نوشته های روی لوازم آرایشی خارجی نیز نظارت چندانی به نسبت تولیدات داخل وجود ندارد. به گفته فعالان صنایع آرایشی، «تولیدات داخل موظفند برای برچسب و نوشته های روی محصولات خود دست کم از70 درصد کلمات فارسی استفاده کنند، این در حالی است که چنین محدودیتی برای محصولات وارداتی و خارجی وجود نداشته است.» استاندارد پاشنه آشیل صنایع آرایشی از سوی دیگر هنوز استاندارد بسیاری از محصولات و کالاهای آرایشی و بهداشتی اجباری نشده اند. در چنین شرایطی قیمت پایین کالاهای بی کیفیت و غیراستاندارد مردم را به سمت خود جلب کرده و حتی با وجود باکیفیت بودن تولیدات داخل این محصولات فروش چندانی ندارند اما با توجه به اشتهای بازار ایران برای مصرف محصولات آرایشی و بهداشتی برخی واردکنندگان سودجو نیز برای سیراب کردن این بازار اقدام به واردات محصولات غیراستاندارد و مضر می کنند. در این بین وظیفه نهادهایی مانند وزارت بهداشت، بازرگانی و سازمان استاندارد بسیار سنگین است. در حال حاضر حجم قابل توجهی از انواع محصولات و مواد آرایشی توسط دستفروش های کنار خیابان و بوتیک های بدون نام و نشان معتبر به مردم عرضه می شود. متاسفانه باید گفت این محصولات عمدتاً تاریخ مصرف گذشته و دارای مواد ترکیبی و شیمیایی غیراستاندارد هستند. در عین حال لوازم آرایشی قاچاق که کیفیت پایینی هم دارند، تحت برندهای معتبر مردم را فریب می دهند. بازاری بدون محدودیت حتی اگر آمار دقیقی هم از میزان فروش شرکت های بزرگ صنایع آرایشی جهان در منطقه خاورمیانه در دست نباشد، همین بس که به یکی از بازارهای کشورهای منطقه سر بزنید تا با انواع و اقسام مارک ها و برندهای خارجی در زمینه محصولات آرایشی و بهداشتی روبه رو شوید. یکی دیگر از شانس های شرکت های بزرگ صنایع آرایشی جهان طی سال های اخیر این بوده است که محصولات این شرکت ها تقریباً هیچ گاه برای ورود به بازار کشورهای اسلامی با مانعی به نام تحریم روبه رو نبوده است. در واقع این شرکت ها بدون هیچ گونه محدودیت و مانعی در همه بازارهای جهان حاضر شده و محصولات خود را عرضه کرده اند. از ریمل (آرایش مژه)، خط چشم، رژ لب، سایه، انواع کرم دست و صورت برای زیبایی، پنکیک، خط لب و مداد چشم گرفته تا مداد ابرو، کرم برنزه، لاک، ناخن مصنوعی و مژه مصنوعی، پودر صورت و برق ناخن همه و همه در بازارهای ایران یافت می شوند. اما باید گفت سهم تولید کنندگان داخلی از این بازار پررونق چندان بالا نیست. در واقع روند رو به رشد مصرف لوازم آرایشی در ایران زمانی توجیه پیدا می کند که تولید کنندگان مطرح داخلی کشور نیز در این زمینه فعالیت کنند. از سوی دیگر سال ها ناتوانی تولید کنندگان داخلی باعث شده مصرف کنندگان نیز اعتماد خود را به برندهای داخلی و محصولات تولید داخل از دست بدهند که این بدترین وضعیت برای صنایع داخلی است. آمار متفاوت قاچاق دبیر انجمن صنایع شوینده،بهداشتی و آرایشی ایران می گوید:«25 شرکت صنایع آرایشی فعال در کشور وجود دارد که اغلب آنها با مشکل کمبود نقدینگی روبه رو هستند.»بختیار علم بیگی با اشاره به اینکه حدود 80 درصد بازار آرایشی کشور متعلق به محصولات آرایشی قاچاق یا واردات رسمی است، عنوان می کند: «تولید کنندگان کشور در زمینه های تولید انواع کرم و رژلب بیشترین میزان فروش را دارند.» از سوی دیگر حجم و وزن پایین نسبت به قیمت بالای محصولات آرایشی باعث شده است میزان قاچاق این نوع کالاها به کشور طی سال های اخیر افزایش بیشتری پیدا کند. بسیاری معتقدند عمده قاچاق محصولات آرایشی و بهداشتی به کشور از طریق کشورهای حاشیه خلیج فارس، پاکستان و ترکیه انجام می شود. آمار مربوط به قاچاق محصولات آرایشی و بهداشتی در بازار تهران متفاوت است. برخی می گویند 50 درصد اجناس موجود در بازار آرایشی تهران قاچاق است و برخی این عدد را تا 80 درصد نیز عنوان کرده اند اما هرچه هست، میزان محصولات قاچاق آرایشی در بازار تهران عدد بسیار زیادی است. منبع: مشکلات.کام |
|||
01-22-2011, 02:57 PM
ارسال: #3
|
|||
|
|||
قاچاقچیان لوازم آرایشی در ایران!
بازار لوازم آرايشي در قرق قاچاقچيان
همين كه شما تيتر اين گزارش را خوانديد، يعني ظرف يك ثانيه، 22 رژ لب در دنيا فروخته شد. اين را آمارها ميگويند؛ اما حتي اگر به آمار جهانياش كاري نداشته باشيم، آمار كشور خودمان هم چندان متفاوت نيست. ايران بعد از عربستان، بيشترين ميزان مصرف لوازم آرايشي را در منطقه دارد و اين در حالي است كه بازار قاچاق مواد آرايشي و بهداشتي در ايران نيز كه آماري از آن به طور رسمي وجود ندارد، بشدت داغ است. درواقع در كنار آمار 29 درصدي مواد آرايشي مصرفي در منطقه خاورميانه كه متعلق به كشور ماست، مشكلات و مسائلي مطرح ميشود كه نيازمند كار فرهنگي، نظارت دقيق و توجه مسوولان به اين حوزه است. از يك سو ميزان و سن مصرف لوازم آرايشي در ايران چالشبرانگيز است، از سوي ديگر اعتبار مواد آرايشي موجود در بازار با توجه به بحث قاچاق زير سوال رفته است كه سلامت پوست مصرفكنندگان را به خطر مياندازد.برخلاف عرف كشورهاي توسعهيافته كه مصرف لوازم آرايشي در آنها محدود به سنين بعد از جواني و يا ميانسالي ميشود، در كشور ما سن استفاده از اين لوازم از نوجواني آغاز ميشود. به همين دليل عوارض پوستي استفاده از لوازم آرايشي از يك سو، استفاده از نوع نامرغوب و غيربهداشتي آن از سوي ديگر مورد هشدار است، بخصوص كه 85 درصد لوازم آرايشي و بهداشتي موجود در بازار قاچاق است. قاچاق به شكل گسترده اگرچه تاكنون وزارت بهداشت درمان و اموزش پزشكي كه مسوول حفظ و تامين سلامت مردم است يا نهادهايي مانند وزارت بازرگاني و گمرك كه مسووليت كنترل بازار و صادرات و واردات را برعهده دارند بطور رسمي در باره ميزان دقيق قاچاق گسترده لوازم آرايشي به كشور سخني نگفتهاند، اما رشد فزاينده اخبار دستگيري قاچاقچيان كه عمدتا از سوي پليس يا مسوولان منطقه اي اعلام مي شود به وضوح حكايت از آن دارد كه وضعيت قاچاق مواد آرايشي به ويژه از نوع غيراستاندارد و تقلبي آن در كشور در ماههاي اخير شدت گرفته است. در اين زمينه كافي است به صفحات روزنامه ها يا اخبار سايتهاي اينترنتي نگاهي بيندازيد. همين چند روز پيش بود كه جام جم به نقل از رئيس پليس آگاهي كيش نوشت، مقادير قابل توجهي لوازم آرايشي تقلبي كه پس از توليد در يكي از كشورهاي حاشيه خليجفارس با برچسبهاي فرانسوي در جزيره كيش به مسافران عرضه ميشد، توقيف و 3 نفر در اين ارتباط دستگير شدند. اسفند ماه گذشته نيز 12 كانتينر حاوي لوازم آرايشي تقلبي كه آماده عرضه به بازار بود، از سوي پليس امنيت تهران كشف شد. اخباري از اين دست كه در روزنامه ها فراوان است نشان مي دهد افراد سودجو پس از تهيه انواع لوازم آرايشي و بهداشتي تقلبي و با برچسب شركت هاي خارجي، آن را به صورت گسترده توزيع ميكنند. افراد سودجو پس از تهيه لوازم بهداشتي و آرايشي حتي با تبليغات گسترده از طريق م/ا/ه/و/ا/ر/ه، اين اقلام فاسد را به فروش ميرسانند و سودجوييهاي كلاني ميكنند. در اين زمينه، معاون غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي اهواز با تاييد آمار 85 درصدي قاچاق در كشور اعلام ميكند: 40 درصد لوازم پزشكي، 30 درصد مواد غذايي، 10 درصد مكملها و 30 درصد لوازم پزشكي موجود در بازار كالاهايي هستند كه به صورت قاچاق وارد كشور ميشوند. به گفته ملايري، رونق بازار لوازم آرايشي و بهداشتي به حدي زياد است كه با وجود تلاشهاي انجام شده، بسياري از افراد به دنبال قاچاق آن هستند. اين لوازم آرايشي كه به صورت قاچاق وارد ميشوند، سودي حدود 200 تا 300 درصد دارند و اغلب داراي مواد سرطانزا هستند. فقدان نظارت آمار و فروش مواد آرايشي در كشور ما متفاوت است؛ اما براساس آماري كه از سوي ايسنا حدود يك سال پيش اعلام شده، در ايران سالانه حدود يك ميليارد دلار لوازم آرايشي و بهداشتي مصرف ميشود. اين آمار به شكل ديگر از سوي نايب رئيس كميسيون بهداشت و درمان مجلس تاييد ميشود. حسينعلي شهرياري، منبع آمار خود را معاونت غذا و داروي وزارت بهداشت اعلام ميكند و به «جامجم» ميگويد: ايران بعد از عربستان، بيشترين ميزان مصرف لوازم آرايشي را در منطقه مديترانه شرقي دارد و 29 درصد مواد آرايشي مصرفي در اين منطقه در ايران مصرف ميشود. به گفته او، نظارت بر دارو، مواد غذايي، آرايشي و بهداشتي كار حساسي است، چون با سلامت مردم ارتباط مستقيم دارد. عوارض خطرناك لوازم آرايش تقلبي انواع و اقسام بيماريهاي پوستي شامل اگزما، حساسيت و حتي عفونتهاي پوستي را به همراه دارد كه به گفته پزشكان حتي ميتواند مسموميتهاي داخلي به همراه داشته باشد. لوازم آرايش استاندارد و معتبر هم ممكن است عوارضي داشته باشد كه مهمترين و شايعترينشان، انواع و اقسام حساسيتهاي پوستي است. استفاده از مواد آرايشي نامرغوب و غيراستاندارد به دليل وجود سرب و جيوه در تركيبات آنها، باعث ايجاد عوارضي مانند بيماريهاي گوارشي و اسهال ميشود. دكتر مهران بهبهانيان، متخصص بيماريهاي گوارشي، با اعلام اين مطلب ادامه ميدهد: مواد آرايشي مانند رژلب كه در حين غذا خوردن وارد بدن ميشوند، در صورت داشتن فلزات سنگين و مواد نامرغوب گياهي، عوارض ناشناختهاي در بدن ايجاد خواهند كرد. وضعيت بازار يكي از مسائلي كه در زمينه موارد آرايشي مطرح است مساله قيمت آن است اما بطور طبيعي لوازم تقلبي ارزانتر از محصولات اصلي در بازار عرضه مي شود. بهبهانيان متخصص گوارش معتقد است: يكي از معضلات بازار لوازم آرايشي، نبود نمايندگان ماركهاي معتبر اين مواد است. در نتيجه نرخهاي تعيين شده براي اين مواد بسيار متفاوت است. علاوه بر آن از سوي مسوولان بر بازار ورود و فروش لوازم آرايشي در كشور نظارت مستمر نميشود. او ادامه ميدهد: مشكل اصلي از آنجاست كه سعي ميشود در زمينه مشكلات بازار لوازم آرايشي، صورت مساله پاك شود. از سويي نميخواهيم تجارتي با نام لوازم آرايشي در ايران داشته باشيم و از سوي ديگر بر نحوه ورود و مصرف اين مواد نظارت سيستماتيك نميشود. در نتيجه نميتوانيم عوارض پيش آمده در مصرفكنندگان مواد آرايشي نامرغوب را بررسي كنيم. بهبهانيان به ايسنا ميگويد: به هنگام مصرف مواد آرايشي حتما بايد دقت شود اين مواد حداقل يكي از استانداردهاي اروپا يا آمريكا را داشته باشند. بساط لوازم آرايشي در خيابانها اگرچه حاشيه خيابانهاي شهرهاي مختلف كشور اين روزها پر از فروشندگان انواع محصولات آرايشي است اما بايد تلاش كرد لوازم بهداشتي را از مكانهاي معتبر تهيه كنيم. مكانهاي معتبر لوازم آرايشي در واقع مكانهايي هستند كه نمايندگي فروش برندهاي معتبر لوازم آرايشي را دارند، بر اين اساس پيدا كردن اين مكانها و درخواست تاييديه مجوز نمايندگي كار دشواري نيست، اما ماجرا اين است كه قيمت لوازم آرايشي استاندارد خيلي بالاتر از لوازم آرايشي غيراستاندارد و تقلبي است. تفاوت قيمت يك رژ غيرتقلبي با تقلبياش دستكم حدود 6 هزار تومان است، اما بايد عوارض استفاده از نوع تقلبيش را در نظر گرفت. با اين حال، ميزان مصرف بالاي لوازم آرايشي در كشور و كيفيت نامطلوب قسمت اعظم لوازم آرايشي موجود در بازار در كشور ما بحث پيچيدهاي محسوب ميشود. شهرياري، نايب رئيس كميسيون بهداشت مجلس راه بهبود چنين وضعيتي را تشكيل سازمان غذا و دارو مي داند و مي گويد: تشكيل چنين سازماني البته نيازمند كارشناسي دقيق است و تا مطمئن نشويم كه چنين تصميمي به بهبود كيفي و كمي خدمات در اين عرصه و افزايش بهرهوري منجر ميشود، تصميمي در اين زمينه نميگيريم؛ زيرا بعد از تصويب مجلس و تشكيل سازمان غذا و دارو ديگر براحتي نميتوان قانون را عوض كرد. مطرح كردن تاسيس سازماني با نام غذا و دارو كه بر توليد و ورود مواد آرايشي و بهداشتي نيز نظارت خواهد داشت؛ در حالي مطرح ميشود كه وزارت بهداشت يا در آينده همين سازمان، تنها قسمتي از ماجرا هستند. وزارت بهداشت قدرت قهري ندارد، استفاده از قدرت قهري براي جلوگيري از ورود يا قاچاق لوازم آرايشي غيربهداشتي به وزارت بازرگاني، نيروي انتظامي، كنترل مرزها، گمرك و ساير نهادها نيز مربوط ميشود اما به نظر ميرسد هماهنگي لازم ميان اين نهادها وجود ندارد. به همين دليل است كه در حال حاضر دستفروشي اين لوازم در همه خيابانهاي شهر و كشور رايج است. اتفاقا حضور تجارت هرمي در اين حوزه حتي بازار سودآور بزرگي را به وجود آورده و فروش لوازم آرايشي كه بهداشتي بودن آن مورد تاييد يا تكذيب نيست، خانه به خانه توزيع ميشود. منبع: جام جم |
|||
01-22-2011, 02:59 PM
ارسال: #4
|
|||
|
|||
ايران،ركورددار مصرف لوازم آرایشی
به گزارش ايسنا، با توجه به جوان بودن جمعيت ايران و اينكه سهم زنان نيز در ساختار جمعيتي كشور قابل توجه است، روند روبه رشد مصرف محصولات و كالاهاي مختلف آرايشي و بهداشتي در چنين جامعهاي به ويژه در ميان زنان طبيعي به نظر ميرسد، اما اين نكته را هم نبايد از ياد برد كه مصرف بيرويه چنين كالاهايي علاوه بر خطرات احتمالي بهداشتي ميتواند باعث وارد آمدن آسيبهاي زيادي به اقتصاد كشور شود.
*بازار ايران در قبضه صنايع زيبايي جهان اقتصاد و صنايع وابسته به زيبايي امروزه كاملا جايگاه خود را در كشورهاي پيشرفته باز كرده و غولهاي صنايع آرايشي و بهداشتي جهان نيز با توجه به نياز مشتريان خود و سليقه آنها روز به روز محصولات جديدي را روانه بازار ميكنند. اما روند رو به رشد مصرف محصولات آرايشي و بهداشتي در شرايطي در كشورمان همچنان ادامه دارد كه توليدكنندگان داخلي اين حوزه از واردات بيرويه و بعضا بيكيفيت به ويژه از چين رنج برده و جزو مظلومترين صنايع بودهاند. شايد هم به همين دليل باشد كه بسياري از كارشناسان منحني مصرف رشد محصولات آرايشي و بهداشتي را در بين زنان ايراني به ويژه طي سالهاي اخير نگرانكننده توصيف كردهاند. در واقع در فضايي كه صنايع داخلي توان چنداني براي رقابت با غولهاي صنعتي جهان ندارند، بايد انتظار داشت كه بازار داخلي تمام و كمال در خدمت محصولات خارجي و وارداتي قرار بگيرد. براساس آمار رسمي و غيررسمي هماكنون كشورهاي ايران و عربستان از ركوردداران اصلي مصرف محصولات، مواد و لوازم آرايشي در جهان به شمار ميروند. *ايران و عربستان ركوردداران خاورميانه جالب اينجاست كه غولهاي صنايع آرايشي جهان طي دهههاي اخير سمت و سوي تبليغات خود را صرفا از روي دختران جوان و زنان، به طرف دختران نوجوان و حتي كم سن و سالتر سوق دادهاند تا از اين طريق بازارهاي خود را وسيعتر كنند كه در اين زمينه تا حدود زيادي هم موفق بودهاند. اگر نگاهي گذرا به شبكههاي تصويري جهان بيندازيم يكي از بخشهايي كه بيشترين تبليغات روي آن انجام مي شود محصولات آرايشي و بهداشتي هستند. اينجاست كه ميتوان فهميد، تبليغات شركتهاي بزرگ جهان به ويژه در كشورهاي جهان سوم تا چه اندازه موثر بوده است. درحالي كه در كشورهاي اروپايي و آمريكا به دليل فرهنگ عمومي جامعه فروش محصولات آرايشي وبهداشتي در حد طبيعي قرار داشته و حتي بعضا با كاهش روبرو ميشود، اما در كشورهاي در حال توسعه و به ويژه منطقه خاورميانه و كشورهاي اسلامي رشد فروش شركتهاي آرايشي طي سالهاي اخير خيرهكننده بوده است. روند رو به رشد مصرف محصولات و مواد آرايشي در حالي در كشورمان همچنان ادامه دارد كه در كنار آن اعمالي مانند جراحي پلاستيك، جراحي بيني، اعمال زيبايي و غيره نيز رشد چشمگيري پيدا كرده است. امروزه رواج مصرف لوازم آرايشي چنان رونق پيدا كرده است كه در هر ثانيه در جهان 22 رژ لب به فروش ميرسد. جالب اينجاست كه بخش عمده فروش اين محصولات آرايشي در عربستان و ايران انجام ميشود. آمار نشان ميدهد كه در عربستان سعودي در سال 2005 زنان بيش از يك ميليارد و 600 ميليون يورو براي آرايش خود هزينه كردند. در ايران نيز با اينكه آمار مصرف لوازم آرايشي به پاي عربستان نرسيده، اما در نوع خود تكاندهنده است. براساس آمار موجود در ايران سالانه حدود يك ميليارد دلار لوازم آرايشي و بهداشتي مصرف ميشود. *تغيير رويكرد از زنان به مردان! اما به نظر ميرسد وضعيت بازار محصولات آرايشي و بهداشتي در جهان طي سالهاي آينده بسيار پيچيدهتر از وضعيت فعلي نيز خواهد شد، چراكه طي سالهاي اخير حتي مردان نيز به سمت مصرف لوازم آرايشي روي آوردهاند و رونق بازار اين محصولات را دو چندان كردهاند. به عنوان مثال كرم دور چشم مردانه ظرف مدت كوتاهي به يكي از محصولات پرفروش آرايشي در كشور مالزي تبديل شد. امروزه رقابت براي هدف قرار دادن بازار محصولات مردانه شكل جديتري به خود گرفته است. اگرچه مردان به طور سنتي به ظاهر خود كمتر از زنان اهميت ميدهند، اما شركتهاي صنايع آرايشي اين واقعيت را ميدانند كه مردان نيمي از جمعيت جهان را تشكيل ميدهند. تا همين اواخر محصولات عرضه شده به اقلام معدودي مانند ريشتراش، اسپري خوشبوكننده، اودكلن، فوم اصلاح و Afrer shave محدود بود، اما اخيرا دهها محصول جديد روانه بازار شده است. محصولاتي نظير ژل دور چشم، كرمهاي ضد چروك، رنگ مو، شفافكنندهها، تونيكهاي ترميمكننده پوست و در كنار اينها شاهد اختصاصي شدن محصولات معموليتري مانند شامپوي سر و شامپو بدن با هدف ترغيب مردان به استفاده از محصولات اختصاصي آرايشي نيز بودهايم كه به طور طبيعي قيمت چنين محصولاتي گرانتر از محصولات غيرتخصصي است. *نبود نظارت روي محصولات وارداتي اما جدا از مشكلاتي كه به دليل رشد روز افزون لوازم بهداشتي آرايشي در ايران از جنبه فرهنگي و اجتماعي پديد ميآيد، بازار مناسبي نيز در غياب توليدكنندگان داخلي براي خارجيها به وجود آمده است. در اين بين برخي توليدكنندگان داخلي با انتقاد از نبود نظارت بر ورود اجناس بيكيفيت و غيراستاندارد آرايشي و بهداشتي به كشور عنوان ميكنند كه حتي در زمينه برچسبها و نوشتههاي روي لوازم آرايشي خارجي نيز نظارت چنداني به نسبت توليدات داخل وجود ندارد. به گفته فعالان صنايع آرايشي توليدات داخل موظفند، براي برچسب و نوشتههاي روي محصولات خود از دستكم 70 درصد كلمات فارسي استفاده كنند، اين در حاليست كه چنين محدوديتي براي محصولات وارداتي و خارجي وجود نداشته و حتي بعضا شاهد اين هستيم كه روي محصولات وارداتي عكسهاي خلاف فرهنگ ايراني به چشم ميخورد و اين كالاها به راحتي در بازار داخل خريد و فروش ميشوند. *استاندارد، پاشنه آشيل صنايع آرايشي از سوي ديگر هنوز استاندارد بسياري از محصولات و كالاهاي آرايشي و بهداشتي اجباري نشدهاند. در چنين شرايطي قيمت پايين كالاهاي بيكيفيت و غيراستاندارد مردم را به سمت خود جلب كرده و حتي با وجود باكيفيت بودن توليدات داخل اين محصولات فروش چنداني ندارند. اما با توجه به اشتهاي بازار ايران براي مصرف محصولات آرايشي و بهداشتي برخي واردكنندگان سودجو نيز براي سيراب كردن اين بازار اقدام به واردات محصولات غيراستاندارد و مضر ميكنند. در اين بين وظيفه نهادهايي مانند وزارت بهداشت، بازرگاني و سازمان استاندارد بسيار سنگين است. در حال حاضر حجم قابل توجهي از انواع محصولات و مواد آرايشي توسط دستفروشهاي كنار خيابان و بوتيكهاي بدون نام و نشان معتبر به مردم عرضه ميشود. متاسفانه بايد گفت كه اين محصولات عمدتا تاريخ مصرف گذشته و داراي مواد تركيبي و شيمايي غيراستاندارد هستند. در عين حال لوازم آرايشي قاچاق كه كيفيت پاييني هم دارند، تحت برندهاي معتبر مردم را فريب ميدهند. *بازاري بدون محدوديت حتي اگر آمار دقيقي هم از ميزان فروش شركتهاي بزرگ صنايع آرايشي جهان در منطقه خاورميانه در دست نباشد، همين بس كه به يكي از بازاراهاي كشورهاي منطقه سر بزنيد تا با انواع و اقسام ماركها و برندهاي خارجي در زمينه محصولات آرايشي و بهداشتي روبرو شويد. يكي ديگر از شانسهاي شركتهاي بزرگ صنايع آرايشي جهان طي سالهاي اخير اين بوده است كه محصولات اين شركتها تقريبا هيچگاه براي ورود به بازار كشورهاي اسلامي با مانعي به نام تحريم روبرو نبوده است. در واقع اين شركتها بدون هيچگونه محدوديت و مانعي در همه بازارهاي جهان حاضر شده و محصولات خود را عرضه كردهاند. از ريمل (آرايش مژه)، خط چشم، رژ لب، سايه، انواع كرم دست و صورت براي زيبايي، پنكيك، خط لب و مداد چشم گرفته تا مداد ابرو، كرم برنزه، لاك، ناخن مصنوعي و مژه مصنوعي، پودر صورت و برق ناخن همه و همه در بازارهاي ايران يافت ميشوند. اما بايد گفت كه سهم توليدكنندگان داخلي از اين بازار پررونق چندان بالا نيست. در واقع روند رو به رشد مصرف لوازم آرايشي در ايران زماني توجيه پيدا ميكند كه توليدكنندگان مطرح داخلي كشور نيز در اين زمينه فعاليت كنند. از سوي ديگر سالها ناتواني توليدكنندگان داخلي باعث شده كه مصرفكنندگان نيز اعتماد خود را به برندهاي داخلي و محصولات توليد داخل از دست بدهند كه اين بدترين وضعيت براي صنايع داخلي است. درحالي كه رييس انجمن صنايع شوينده، بهداشتي و آرايشي ايران معتقد است كه اين صنايع از سال 1369 و با خروج از سبد حمايتي دولت رقابتي شدهاند، اما دبير انجمن ميگويد كه 25 شركت صنايع آرايشي فعال در كشور وجود دارد كه اغلب آنها با مشكل كمبود نقدينگي روبرو هستند. بختيار علمبيگي با اشاره به اينكه حدود 80 درصد بازار آرايشي كشور متعلق به محصولات آرايشي قاچاق يا واردات رسمي است، عنوان ميكند: توليدكنندگان كشور در زمينههاي توليد انواع كرم و رژلب بيشترين ميزان فروش را دارند. *خاورميانه، بهشت صنايع آرايشي جهان چندي پيش اعلام شد كه رشد سالانه بازار فروش محصولات آرايشي و بهداشتي در خاورميانه به ويژه در كشورهاي امارات، بحرين، لبنان و عربستان سعودي به 10درصد رسيده است. سالانه بهطور متوسط 2.1 ميليارد دلار لوازم آرايشي و بهداشتي در بازارهاي اين كشورها به فروش ميرسد. طي سه سال اخير حدود 30 درصد كل بازار خردهفروشي خاورميانه به لوازم آرايشي اختصاص داشته است. طبق برآوردها سرانه مصرف لوازم آرايشي هر فرد در خاورميانه سالانه حدود 334 دلار است. آمارها نشان ميدهد در ميان كشورهاي منطقه خاورميانه امارات پررونقترين بازار خردهفروشي محصولات آرايشي و بهداشتي را به خود اختصاص داده است. منطقه خاورميانه دومين بازار پرفروش لوازم آرايشي و بهداشتي در جهان بوده و ايران بيشترين سهم را در اين بازار منطقهاي به خود اختصاص داده كه بعد از سالهاي 84 و 85 گسترش زيادي نيز پيدا كرده است. در حال حاضر بيش از 3 هزار سالن آرايشي در امارات وجود دارد كه اين رقم در كل كشورهاي عربي حاشيه خليج فارس از مرز 40 هزار سالن عبور ميكند. 60 درصد جمعيت كشورهاي اين منطقه زير 25 سال است كه يكي از دلايل رونق بازار چنين محصولاتي است. *آمار متفاوت قاچاق! از سوي ديگر حجم و وزن پايين نسبت به قيمت بالاي محصولات آرايشي باعث شده است كه ميزان قاچاق اين نوع كالاها به كشور طي سالهاي اخير افزايش بيشتري پيدا كند. بسياري معتقدند كه عمده قاچاق محصولات آرايشي، بهداشتي به كشور از طريق كشورهاي حاشيه خليج فارس، پاكستان و تركيه انجام ميشود. آمار مربوط به قاچاق محصولات آرايشي و بهداشتي در بازار تهران متفاوت است. برخي ميگويند 50 درصد اجناس موجود در بازار آرايشي تهران قاچاق است و برخي اين عدد را تا 80 درصد نيز عنوان كردهاند، اما هرچه است، ميزان محصولات قاچاق آرايشي در بازار تهران عدد بسيار زيادي است. |
|||
06-16-2011, 11:00 AM
ارسال: #5
|
|||
|
|||
RE: تولید و فروش لوازم آرایشی،همیشه پر درآمد در دنیا
چه طوری میشه یه برند ایرانی موفق در زمینه ی لوازم آرایشی و بهداشتی ایجاد کنیم .
چه طوری میشه یه فروشگاه آنلاین لوازم آرایشی فوق العاده زیبا و متفاوت از فروشگاه های دیکر ایجاد کنیم ؟ یک قدم بیشتر ، تا موفقیت راه نیست .... بردار . |
|||
06-16-2011, 12:53 PM
ارسال: #6
|
|||
|
|||
RE: تولید و فروش لوازم آرایشی،همیشه پر درآمد در دنیا
تولید لوازم آرایشی که مناسب و با کیفیت باشند برای ایجاد یک برند که قابلیت رقابت با نمونه های خارجی را داشته باشد اولین شرط است.
و ایجاد یک فروشگاه آنلاین کاریست که نیاز به برنامه نویسی دارداما فوق العاده زیبا و متفاوت بستگی به ایده ای دارد که پشت این موضوع است. |
|||
|
07-07-2011, 06:10 AM
ارسال: #7
|
|||
|
|||
RE: تولید و فروش لوازم آرایشی،همیشه پر درآمد در دنیا
اگه فقط بخوایم از فروش کسب درآمد کنیم، بهتره تو راه بازار یابی قدم بذاریم.در اینصورت برندهایی مثل اوریفلیم میتونه کارساز باشه.اما فروشگاه اینترنتی فول آجاکس پرستا شاپ به رایگان تو اینترنت برای دانلود هستش با یه انجمن پشتیبانی فارسی کامل.این فروشگاه برای جنسهای لوکس هستش.با اضافه کردن چند تا عکس سه بعدی لوازم آرایش میشه یه فروشگاه توپ اینترنتی لوازم آرایش زد.اما به نظر من لوازم آرایش سودش فقط تو فروش فیزیکی هستش.فقط با یه مشاوره خوب میشه مشتری جذب کرد.
|
|||
07-07-2011, 06:54 AM
ارسال: #8
|
|||
|
|||
RE: تولید و فروش لوازم آرایشی،همیشه پر درآمد در دنیا
فروش فیزیکی هزینه نجومی هم دارد.برای آن چه کنیم؟
|
|||
07-08-2011, 12:29 AM
ارسال: #9
|
|||
|
|||
RE: تولید و فروش لوازم آرایشی،همیشه پر درآمد در دنیا
سود فروش فیزیکی ارزش سرمایه گذاری رو داره.فکر کنم اگه مغازه اجاره ای باشه با 15 میلیون تومان تو شهرستان میشه جمعش کرد.البته من منکر این نشدم که اینترنتیش سودی نداره.الان تو سایت مسبی افرادی به عنوان فروشنده هستن که از این راه ماهی نزدیک به 800 هزار تومان سود میکنند.
فکر کنم یه فروشگاه اینترنتی با تبلیغ خوب و محصولات عالی میتونه بعد از 2 ماه به فروش 300 هزار تومانی برسه البته اگر تبلیغات در سطح استان رو فراموش نکنه. |
|||
07-08-2011, 01:13 AM
ارسال: #10
|
|||
|
|||
RE: تولید و فروش لوازم آرایشی،همیشه پر درآمد در دنیا
بچه ها یه سوال فنی ، به نظرتون اگه من یه کارخونه تولید لوازم بهداشتی بزنم ، سودی داره برام ؟ با توجه به تحت سلطه بودن بازار توسط کالا های وارداتی ؟
|
|||
|
موضوع های مرتبط با این موضوع... | |||||
موضوع: | نویسنده | پاسخ: | بازدید: | آخرین ارسال | |
راه کسب درامد در ایران با کلاس خوانندگی | elham2020 | 0 | 244 |
01-12-2022 04:29 PM آخرین ارسال: elham2020 |
|
کسب درآمد با راه اندازی فروش لوازم جانبی ps4 | minahasani | 0 | 1,617 |
05-13-2020 12:24 PM آخرین ارسال: minahasani |
|
12 آموزش کسب درامد ارزی ( در چند قدم ساده) | mortezaon | 0 | 646 |
05-25-2019 01:24 AM آخرین ارسال: mortezaon |
|
معرفی خریداران معتبر قارچ دکمه ای در کشورهای همسایه | mamagani | 9 | 4,977 |
06-21-2018 03:09 AM آخرین ارسال: soltanisaeed |
|
تجارت در سفر به وان ترکیه | amirE5Ey | 1 | 887 |
11-30-2017 03:12 AM آخرین ارسال: Sss22 |
|
یک پیشنهاد برای سرمایه گذاری در خارج | ABNS | 8 | 2,472 |
08-11-2016 11:14 PM آخرین ارسال: mostafa.67 |
|
کمک : ایده بدید برای تولید | amirnpe | 6 | 2,062 |
04-30-2016 09:13 PM آخرین ارسال: amirnpe |
|
چگونه از طریق اینستاگرام کسب درآمد کنیم؟ | business_nuts | 0 | 1,465 |
01-27-2016 05:39 PM آخرین ارسال: business_nuts |
|
دانلود کسب درآمد حرفه ای با گوگل ادسنس | mohamad2011 | 56 | 28,731 |
10-16-2015 12:20 AM آخرین ارسال: landsat |
|
ثبت شرکت در امارات | jahanagahi | 1 | 1,020 |
03-04-2015 12:10 AM آخرین ارسال: rezaeee |
|
ثبت شرکت در ترکیه: | jahanagahi | 4 | 1,120 |
03-03-2015 03:37 PM آخرین ارسال: jahanagahi |
|
:: کسب درآمد ازیوتیوب :: و بررسی راههای بومی سازی | shirazi021 | 4 | 4,848 |
01-09-2015 04:16 AM آخرین ارسال: sinap |
|
کسب درآمد از طریق فروش کارت تلفن با پورسانت 20 درصد | khosroba | 2 | 2,945 |
10-13-2014 11:43 PM آخرین ارسال: iranbano |
|
فروش 500 میلیون دلاری فقط در عرض 24 ساعت!!!!!!!!!!!! | nbpa | 1 | 1,490 |
10-12-2014 11:40 AM آخرین ارسال: tan-graphic |
|
جذب 200 هزار مشتری در یک روز توسط یک دختر 16 ساله | کامیار کاظمی | 13 | 6,434 |
08-09-2014 08:46 AM آخرین ارسال: مهدی ر |
|
پر درامد ترین مشاغل جهان | سعید.کرمی | 1 | 4,935 |
07-01-2014 01:58 PM آخرین ارسال: aminsalar |
|
میخواهید بیشتر پول در بیاورید؟ قانون تکثیر را یاد بگیرید | Ali 59 | 4 | 3,043 |
06-16-2014 10:53 AM آخرین ارسال: mirtalebmlm |
|
راهنمایی در خصوص بسته بندی | farzane1393 | 4 | 1,321 |
06-01-2014 05:19 PM آخرین ارسال: مهدی 1 |
|
پر درآمد ترین مشاغل جهان | دهدار | 0 | 2,331 |
04-20-2014 04:46 PM آخرین ارسال: دهدار |
|
آدرس مراكز عمده پخش لوازم آرايشي در تهران و ديگر شهرها | mardin-b | 1 | 17,903 |
02-21-2014 01:03 PM آخرین ارسال: مهدی 1 |
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: