ماگستان، خرید ماگ، خرید فلاسک و خرید هدیه در همین نزدیکی!
5 نکته برای یک فروش به یاد ماندنی زمان کنونی: 05-19-2024, 08:05 PM |
|||||||
|
5 نکته برای یک فروش به یاد ماندنی
|
04-15-2013, 12:28 PM
ارسال: #1
|
|||
|
|||
5 نکته برای یک فروش به یاد ماندنی
سلام
وقتی تایپیک فروش وسایل آرایشی آقا سجاد رو میخنودم دیدم بسیاری از دوستان ، دوست دارند از بازاریابی و فروش بیشتر بدونن که اصول اولیه هنر فروش رو در زیر قرار میدم. یکی از مسایل مهمی که فروشنده را به موفقیت میرساند، این است که بتواند فروش را در ذهن مشتری خاطرهانگیز و به یاد ماندنی کند. براین اساس، چگونگی نوع برخورد و صحبت با مشتریان و فنون شروع و خاتمه مذاکره، بسیار مهم و تاثیرگذار خواهد بود. در ادامه پنج نکته کلیدی برای پایدارتر کردن تاثیر صحبتهایتان در ذهن مشتری ذکر میشود که به کارگیری آن برای انجام یک «فروش به یادماندنی» ضروری است. ۱) شروع تاثیرگذار قانون «اولین برخورد، موثرترین برخورد است» را همیشه در ذهن داشته باشید. برای تاثیرگذار بودن شروع، نیازی به صحبت کردن با صدای بلند یا حرکتهای تند نیست بلکه باید طوری صحبت را آغاز کرد که شور، اشتیاق و علاقه را به خریدار منتقل کند. وقتی ما به عنوان فروشنده، واقعا مشتاقانه و با علاقهمندی در مورد کالا یا محصولاتمان صحبت میکنیم، این اشتیاق به خریدار منتقل میشود. در فروشهایی که فقط یک ملاقات لازم است، باید بتوانیم مخاطب را به سرعت و بلافاصله وارد گفتوگوی فروش کنیم. هر چند پرسیدن نام مشتری و تکرار آن در طول ملاقات برای ایجاد فضایی دوستانه مفید است، اما باید سعی کنیم اولین جملات ما متمایز از دیگر فروشندگان باشد. در جلسات فروش با مشتریانی که قبلا با آنها آشنا شدهاید و نام و عادتهای خرید آنها را میدانید، مشتری را به اسم خطاب کنید. ضمن این که در جستوجوی راههای جدید و خلاقانهتری برای احوالپرسی و شروع صحبت باشید و از صحبتهای دیگران الگوبرداری نکنید. ۲) تکرار عالمانه فروشندگان حرفهای سعی میکنند با شناسایی نیازهای مشتری و تکمیل تصویر ذهنی او، نکاتی را که برای او بهتر است و به آنها نیاز دارد، بیشتر تکرار کنند. فراموش نکنیم که برای تاثیرگذاری قوی روی حافظهء مشتری باید نیازهای اطلاعاتی او را با جملات مناسب تامین کنیم و با تکرار پی در پی جملات رضایت او را جلب کنیم تا خریدار به نقطه تصمیمگیری برای خرید برسد. پس باید به صحبتهای مشتری به دقت گوش دهیم و سعی کنیم دلیل واقعی مراجعه او را دریابیم. پرسیدن سوالات مکمل برای تشخیص نیاز واقعی مشتری ضروری است، زیرا ممکن است مشتری نتواند به طور واضح خواسته خود را بیان کند. ۳) تاکید عاقلانه اگر بتوانیم ویژگیهای اصلی و مزایای محصولمان را به شیوهای نامتعارف یا سرگرمکننده به مشتری معرفی کنیم، تاثیرگذاری قویتری خواهد داشت و مدتهای زیادی مغز و ذهن مشتری را درگیر خواهد کرد. گاهی وقتها روشها به قدری مبتکرانه و جالبند که خریدار تا سالها بعد هم آنها را فراموش نمیکند. در واقع محصول ما هر قدر هم که معمولی باشد، با کمی اندیشیدن و خلاقیت میتوانیم آن را به نحوی به مشتری معرفی کنیم که اشتیاق او را برای خرید تحریک کنیم. ۴) مشارکت صمیمانه به طور معمول، فروشندگان به نمایش کالاها و خدمات به مشتری بسنده میکنند و تمایل به امتحان محصول توسط مشتری ندارند و یا بارها دیده شده که فروشندگان ابتدا با بیان پرسشهایی از خرید مشتری اطمینان حاصل میکنند و بعد محصول را جهت امتحان در اختیار مشتری قرار میدهند. در حالی که موثرترین روش این است که تلاش کنیم تا مشتری کالا را حتما امتحان کند و به نوعی خدمات ما را تجربه کند. هر فروشنده بسته به نوع محصولی که میفروشد، میتواند راههای ابتکاری جالبی برای مشارکت دادن مشتری و خرید و ایجاد فرصت امتحان محصول پیدا کند. ۵) پایان به یادماندنی ما به عنوان یک فروشنده باید بهترین برنامه خود را برای پایان جلسه فروش نگه داریم و آن را با زیبایی تمام اجرا کنیم; جلسه را در نقطه اوج خود به پایان ببریم و خاطرهای فراموش ناشدنی و جاودانه برای خریدار بیافرینیم. در این مرحله بیان جملاتی که روحیه و اعتماد به نفس را در مشتری تقویت میکند و رضایت حاصل از خرید را در او افزایش میدهد، الزامی است. مثلا بیان جمله «اگر من هم به جای شما بودم، همین تصمیم را میگرفتم» باعث میشود که مشتری با احساس مثبت از شما جدا شود و این پیام مثبت را که «کار خوبی کردهام که موجب رضایتم شده است» را در ذهن خود مرور می کند و به این ترتیب علاقهمندیاش برای مراجعه مجدد بیشتر میشود. (برگرفته از روزنامه تفاهم و خانه کارافرینان ایران) با خودتان خوب تا کنید با خودتان که خوب تا نکنید روزگار شما را تا میکند می کند توی پاکت و می اندازد توی صندوق پستی ؛ به یک مقصد نامعلوم خودت به جان خودت بیفت خودت خودت را بساز خودت مواظب خودت باش و گرنه دیگران به تو هر شکلی که دلشان بخواهد میدهند. |
|||
|
09-29-2013, 12:32 AM
ارسال: #2
|
|||
|
|||
RE: 5 نکته برای یک فروش به یاد ماندنی
مطلب خوبی بود به نظرم در ایران باید به مورد پنجم یعنی پایان به یاد ماندنی بیشتر دقت کرد
تو با خدای خود انداز کار و دل خوش دار که رحم اگر نکند مدعی خدا بکند |
|||
|
09-30-2013, 12:18 AM
ارسال: #3
|
|||
|
|||
RE: 5 نکته برای یک فروش به یاد ماندنی
عالی بود....>>
درمورد تاکیدعاقلانه مطلبی بیادم اومد که حیفم اومد نگم: یادمه یه روز توی شرکت نشسته بودیم و داشتیم فاکتورمیزدیم اونور میز یه فروشنده ی قدیمی وباتجربه داشته بامشتری خودش صحبت میکرد البته اینم بگم که کارما فروش حضوری به مغازه داره احتمالا مشتری درمغازه حضور نداشته و فروشنده ی قدیمی فنی داشته صورت میگرفته ، وقتی داشت اقلام رو میخوند به جایی رسید که میخواست به مشتری بگه که کبریت هم داریم اینجوری بیان کرد: حاجی کبریت میخواهی واست بزنم? کبریت باطعم توت فرنگی..........! |
|||
09-30-2013, 12:56 AM
ارسال: #4
|
|||
|
|||
RE: 5 نکته برای یک فروش به یاد ماندنی
در تكميل بخش 4
با مشاركت در تصميم گيري خريد مشتري سرييييييييع تر به مرحله بعد برويد اگر فروشنده لباس هستيد اجازه دهيد مشتري جنسو بافت لباس را امتحان كند اگر فروشنده خودرو هستين با اجازه دادن به سوارشدن مشتري در او حس تملك را بيشتر كنيد يك سوال؟ در حرفه ي خود چطور ميتوانيد به مشتري حس تملك را القا كنيد و به مرحله بعد يعني نهايي كردن فروش برويد پاسخ صادقانه به اين سوال ميتواند معجره ايي در حرفه شما ايجاد كند اسپري كود كامل سرسبز حاوي كليه عناصر مورد نياز گياه قابل استفاده براي تمامي گلهاي اپارتماني با استفاده از گياهان اپارتماني روح زندگي را در خانه هايتان جاري كنيد |
|||
|
|
موضوع های مرتبط با این موضوع... | |||||
موضوع: | نویسنده | پاسخ: | بازدید: | آخرین ارسال | |
خرید و فروش آهن | sadegh_sbrr | 11 | 2,993 |
07-14-2022 11:11 AM آخرین ارسال: hassan97 |
|
درخواست راهنمایی برای ثبت بسته آموزشی | rasoolataeiyan | 0 | 299 |
07-13-2019 04:51 PM آخرین ارسال: rasoolataeiyan |
|
سئو برای شرکت های بزرگ و سازمانی | amir77 | 0 | 343 |
08-08-2017 10:46 AM آخرین ارسال: amir77 |
|
یک وب سایت موفق چه ویژگی هایی می بایست داشته باشد؟ | neda2000 | 1 | 516 |
07-27-2017 11:22 AM آخرین ارسال: hamedmoez |
|
چگونه یک وب سایت با کیفیت را طراحی کرده و آن را توسعه دهیم؟ | neda2000 | 1 | 543 |
07-11-2017 10:01 AM آخرین ارسال: hamedmoez |
|
شغل دوم برای تمامی افراد خانواده | mrghafoory | 5 | 2,716 |
11-02-2016 11:34 AM آخرین ارسال: farshid-salehi |
|
ایا راهی ساده و شدنی برای ثروتمند شدن وجود دارد؟مهم | mrghafoory | 16 | 4,706 |
10-28-2016 11:44 PM آخرین ارسال: حسین پورمتین |
|
تکنیک های ساده برای پس انداز و کسب امنیت مالی | mrghafoory | 1 | 1,230 |
10-28-2016 11:31 PM آخرین ارسال: حسین پورمتین |
|
چگونه به آزادی مالی و ثروت برسیم؟ | mrghafoory | 1 | 1,249 |
10-28-2016 11:16 PM آخرین ارسال: حسین پورمتین |
|
16 قانون طلایی که در طی مسیر تجارت به ما کمک میکند | hamedkhan | 4 | 1,388 |
08-10-2016 01:34 PM آخرین ارسال: mahdie.sfi |
|
اموزش های اینستاگرام، محبوب ترین شبکه اجتماعی جهت افزایش فروش محصولات | saeed74 | 44 | 5,913 |
05-09-2016 04:49 PM آخرین ارسال: ali79 |
|
شش دلیل کم بودن میزان فروش کسب و کار اینترنتی | fekreabi | 2 | 1,073 |
12-02-2015 02:36 PM آخرین ارسال: fekreabi |
|
دانلود اموزش جامع برنامه نویسی اندروید به زبان ساده | saeed74 | 3 | 1,181 |
11-13-2015 09:31 PM آخرین ارسال: saeed74 |
|
مشاوره افزایش فروش | irantarh | 0 | 569 |
06-13-2015 11:40 AM آخرین ارسال: irantarh |
|
خلاصه کتاب « مدیر یک دقیقه ای » | dara | 15 | 5,138 |
06-01-2015 06:48 PM آخرین ارسال: آشنا |
|
سری دوم اموزش گام به گام تجسم خلاق (صوتی) | sir-mahyar | 10 | 3,137 |
02-02-2015 05:05 PM آخرین ارسال: sir-mahyar |
|
بحث و نظرات تاپیک اموزش گام به گام اعتماد به نفس | sir-mahyar | 25 | 3,253 |
12-01-2014 10:33 AM آخرین ارسال: sir-mahyar |
|
به هرچی که فکر کنید به آن می رسید.؟؟؟؟آموزش | jahanagahi | 83 | 16,320 |
11-12-2014 02:58 PM آخرین ارسال: sara azad |
|
اموزش گام به گام حسابداری (مقدماتی) | sir-mahyar | 9 | 14,571 |
10-08-2014 04:45 PM آخرین ارسال: sir-mahyar |
|
رازی که فروش شما رو 90% افزایش می ده | keshavarz | 15 | 4,625 |
09-22-2014 03:27 PM آخرین ارسال: keshavarz |
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان