ماگستان، خرید ماگ، خرید فلاسک و خرید هدیه در همین نزدیکی!

خرید هدیه، خرید ماگ

تابلو اعلانات سایت
میلیاردرها مرامنامه (قوانین سایت) میلیاردر هدف این سایت چیست؟ میلیاردر دانلود ماهنامه سایت
میلیاردرها اتمام حجت (حتما بخوانید.) میلیاردر راه اندازی کسب و کار توسط اعضا میلیاردر مسابقه دوبرابر کردن پول
میلیاردرها عضویت در بخش ویژه VIP میلیاردر موفقیت های دوستان بعد از عضویت در سایت میلیاردر تبلیغات و معرفی کار و شغل شما


راهنمای خرید هدیه، ماگ و فلاسک

ماگستان, اولین و تنهاترین

ماگستان, اولین و تنهاترین


۵ نکته برای آنکه راننده بهتری باشید...........
زمان کنونی: 09-26-2025, 09:05 PM
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: mallarme
آخرین ارسال: mallarme
پاسخ:
بازدید: 1622

ارسال پاسخ 
۵ نکته برای آنکه راننده بهتری باشید...........
03-07-2013, 07:31 PM (آخرین ویرایش در این ارسال: 03-07-2013 07:32 PM، توسط mallarme.)
ارسال: #5
RE: ۵ نکته برای آنکه راننده بهتری باشید...........
نکات استثـنایی دربـاره عقـاید غـلط در راننـدگی


نگه داشتن پدال ترمز در هنگام عبور از دست اندازه

این کار فشار زیادی را به سیستم فنربندی، اکسل و سیستم ترمز اتومبیل وارد میکند و نحوه صحیح رد شدن از دست انداز به این صورت است که باید طوری برنامه ریزی کنیم که تا قبل از رسیدن به دست انداز سرعت را کم کرده باشیم و در هنگام عبور از دست انداز ترمز به هیچ عنوان درگیر نباشد.


بالا کشیدن ترمز دستی بدون نگه داشتن کلید آن

چندی پیش در انگلیس دیدم که دوستم زمانی که میخواهد ترمز دستی را بالا بکشد دکمه آن را فشار میدهد و سپس آن را بالا میکشد از او پرسیدم دلیل این کارت چیه؟
گفتش اولین باری که برای امتحان رانندگی رفته بودم سر همین کشیدن ترمز دستی منو رد کردن و برای همه خنده دار بود که میگفتم تو ایران همه اینطوری ترمز دستی رو میکشن و بعدا متوجه شدم که انگلیسی ها به این دکمه کلاچ ترمز دستی میگویند و تا زمانی که کلاچ ترمز دستی را نگرفتی نباید آن را بالا بکشی بعدا خودم هم از تعدادی از دوستانم که مکانیک را به صورت علمی میدانند گفتند که کشیدن ترمز دستی بدون نگه داشتن کلید آن باعث خرابی چرخ دنده های آن و وارد آمدن فشار بیش از حد به سیم ترمز دستی میشود.


عدم تعویض به موقع روغن گیربکس

در همین تیونینگ تاک به کرات دیده شده که افرادی خودروشان ۱۵۰ هزار کیلومتر یا بیشتر کار کرده و وقتی هم ازشان میپرسی واسکازین را تا به حال تعویض کردی میگویند مگر واسکازین هم نیاز به تعویض دارد؟ در جواب باید گفت بله واسکازین نیز مانند روغن های دیگر نیاز به تعویض دارد که تعویض به موقع آن باعث روان کارکردن گیربکس، سلامت گیربکس و… میشود. البته کیلومتر تعویض آن بستگی به نوع روغن و گیربکس اتومبیل و شرایط کارکرد آن دارد.


درجا گرم کردن ماشین به مدت طولانی

این کار نه تنها مفید نیست بلکه ضرر زیادی هم به موتور وارد می‌آورد. درجا کارکردن بیش از حد باعث گرم شدن بیش از حد منبع اگزوز میشود و این گرما به موتور منتقل میشد که به نوبه خود برای موتور ضرر دارد. در زمستان بهتر است نهایتا یک دقیقه ماشین درجا کار کند سپس چند کیلومتر اولیه تا گرم شدن ماشین در حد مطلوب را با سرعت پایین طی کرد.


پایین آوردن شیشه به جای استفاده کردن از کولر در اتوبان

چندی پیش یک آزمایش در مجله auto crose انگلستان انجام شد و نشاد داد اگر یک اتومبیل در اتوبان کولرش روی درجه یک فن روشن باشد مصرف سوختش از خودرویی که شیشه راننده آن ۴۰ درصد باز است کمتر است.


خلاص نکردن دنده پشت چراغ قرمز و ترافیک

این کار باعث وارد آمدن فشار مضاعف روی دوشاخه کلاچ و گیربکس و… میشود.


گرفتن ترمز و کلاچ به صورت همزمان برای نگه داشتن خودرو

این کار خود باعث این میشود که متراژ ترمز افزایش پیدا کند زیرا زمانی که کلاچ درگیر است از نیروی ترمزی موتور نیز استفاده میشود و زمانی که کلاچ و ترمز باهم فشار داده میشود خود باعث دیرتر ایستادن خودرو میشود. بهترین کار این است که ترمز را فشار داده و قبل از اینکه خودرو به لرزش بی افتد کلاچ را بگیریم.


با سرعت پایین در لاین سرعت حرکت کردن و بالعکس

بسیار دیده شده که رانندگانی با سرعت های بسیار پایین در لاین سرعت حرکت میکنند و در عوض رانندگانی با سرعت های زیاد در لاین های کناری حرکت میکنند که هر دو باعث ایجاد خطرات جبران ناپذیری میشوند.


ریختن آب لوله کشی داخل رادیاتور

این کار باعث به وجود آمدن رسوبات فراوان در رادیاتور و واتر پمپ و موتور میشود و بسیار دیده شده که حتی باعث سوختن واشر سر سیلندر هم شده. بهترین کار این است که آب را جوشانده و بگزاریم تا سرد شود و دوباره آن را بجوشانیم هرچه دفعات سرد شدن و جوشاندن بیشتر شود آب سالم تر میشود فقط دقت کنید که بعد از سرد شدن رسوبات در ته ظرف است پس از ریختن آب ته ظرف به داخل رادیاتور خود داری کنید البته مایع های آماده هم در بازار هست که خوب روش اول قابل اطمینان تر است.


ریختن آب لوله کشی داخل منبع شیشه شور

این کار باعث به وجود آمدن رسوبات فراوان در منبع، شلنگ ها، نازل و پمپ آب آن میشود. برای تامین این آب هم می‌توان از روش بالا استفاده کرد البته مایع های آماده هم در بازار هست.


سنگین کردن بیش از حد خودرو

پر کردن صندوق عقب با وسایلی که به آن احتیاجی نیست خصوصا در مسافت های طولانی باعث بالا رفتن مصرف سوخت میشود. در حد امکان باید خودرو خود را سبک کنیم.


نصب باربند در مواقعی که به آن نیاز نداریم

باربند را فقط باید زمانی ببندیم که به آن احتیاج داریم زیرا وجود باربند به خودی خود باعث بالا رفت مصرف سوخت حداقل به میزان ۱۰ درصد میشود.


نشاندن کودک روی پای سرنشین جلوی خودروی ایربگ دار

این کار بارها دیده شده که بسیار هم خطرناک هست و در یک تصادف کوچک اگر ایربگ باز شود حتما کودک خفه خواهد شد. بهتر است همیشه کودک روی صندلی مخصوص در ردیف عقب بشیند.


استفاده از بنزین معمولی در خودروهای دارای مبدل کاتالیستی
بنزین های معمولی موجود در کشور با اینکه روی پمپ ها نوشته بدون سرب اما باز هم مقدار زیادی سرب دارد که سرب موجود در آن قاتل مبدل کاتالیستی است و با توجه به اینکه بنزین سوپر کیفیت بهتری نسبت به بنزین معمولی دارد بهتر است از بنزین سوپر استفاده شود.


دقت نکردن به سطح کیفی روغن موتور و تطبیق آن با سطح کیفی روغن توصیه شده توسط کارخانه

مثلا چند وقت پیش دیدم که فردی در موتور پراید داشت روغن توتال ۵۰۰۰ میریخت و پس از اینکه به او توضیح دادم که سطح کیفی توتال ۵۰۰۰ sj است و روغن موتور سازگار با پراید sf یا sg است در انتخاب روغن خود تجدید نظر کرد.


استفاده از نور بالا در مه

در شرایط مه آلود استفاده از نور بالا دید را کمتر میکند در این شرایط نور خودرو باید روی نور پایین باشد و اگر خودرو مه شکن دارد باید آن را روشن کرد.


خاموش نکردن خودرو پس از طی مسافت طولانی

این کار برای ماشین های گازوییلی است نه بنزینی بیشتر دیده شده رانندگان صبر میکنند تا فن خودرو خاموش شود سپس موتور را خاموش میکنند این کار ضرر جدی به موتور وارد میکند کارکردن بیش از حد باعث گرم شدن بیش از حد منبع اگزوز میشود و این گرما به موتور منتقل میشد که به نوبه خود برای موتور ضرر دارد. در اینگونه مواقع اگر خودرو بیش از اندازه گرم باشد زمانی که اتومبیل را خاموش کنیم سیستم فن اتوماتیک روشن میماند و نیازی به روشن گذاشتن ماشین نیست.


تکیه پا به کلاچ

بسیار دیده شده رانندگانی که وقتی حتی با دنده پنج در اتوبان حرکت می کنند پای خود را روی کلاچ تکیه میدهند و کلاچ کورس کامل خلاصی را طی میکند و این کار باعث فشار آمدن به گیربکس میشود.


جلو آوردن بیش از حد صندلی

خیلی از افراد(البته بیشتر خانم ها) فکر میکنند هرچه صندلی جلوتر باشد تسلط راننده بیشتر میشود و به اصطلاح دست فرمون خوب میشود. خیر اینطور نیست صندلی باید طوری باشد که راننده کاملا راحت باشد.


گاز دادن قبل از خاموش کردن خودرو

این کار قبلا در خودرو های کاربراتوری برای بهتر روشن شدن خودرو انجام میشد. ولی در خودرو های انژکتوری این کار مضر است زیرا زمانی که شما گاز میدهید و سپس سوئیچ را میبندید مقداری بنزین نسوخته باقی میماند که خود باعث خرابی سوزن انژکتور و بد کارکردن خودرو در هنگام استارت زدن میشود.


گاز دادن قبل از روشن کردن خودروی انژکتوری

این کار قبلا در خودرو های کاربراتوری برای بهتر روشن شدن خودرو انجام میشد. ولی در خودرو های انژکتوری این کار بی فایده است.


خاموش شدن خودرو به دلیل نداشتن سوخت

این کار در بعضی اوقات باعث سوختن پمپ بنزین میشود و اصولا نباید گذاشت چراغ بنزین روشن شود زیرا رسوبات و ناخالصی های ته باک وارد مسیر سوخت میشود و باعث اختلال در کار پمپ بنزین؛ ----- بنزین و نهایتا انژکتور میشود.


پارک کردن خودرو خلاف جهت خیابان

زمانی که شما خودرویتان را مثلا در سمت راست خیابان به صورت عکس پارک کنید اگر خدایی نکرده خودرویی با خودروی شما برخورد کند شما مقصر حادثه شناخته میشوید.


با تشکر از آقای فرید عطائی

...

تمام سپاسم از آن کسی است ...


که به من نیازی نداشت ...


اما فراموشم نکرد


...



[تصویر: e4651_734827_4182999215734.jpg]
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال پاسخ 


پیام های داخل این موضوع
RE: ۵ نکته برای آنکه راننده بهتری باشید........... - mallarme - 03-07-2013 07:31 PM

موضوع های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  فهرست ده‌گانه‌ بهترین‌ و رایج‌ترین تصمیم‌های مردم جهان برای سال جدید samiar afshari 0 995 03-12-2015 05:39 AM
آخرین ارسال: samiar afshari
  یک ترفند برای آن‌هایی که زیاد از ایمیل استفاده می کنند jahanagahi 3 2,340 11-18-2013 12:34 AM
آخرین ارسال: behmod
  برای من آب نداشته باشد، برای تو که نان دارد zoofanoon 0 1,016 09-16-2013 01:53 PM
آخرین ارسال: zoofanoon
  نکته تربیتی اخلاقی از حضرت علی ( ع ) zoofanoon 0 835 07-26-2013 04:13 PM
آخرین ارسال: zoofanoon
  ۳ اصل ساده برای پولدار شدن و پولدار ماندن karafarin 0 1,156 06-30-2013 03:59 PM
آخرین ارسال: karafarin
  دستمزد 20 تا 50 میلیون تومانی فیلمنامه نویسی! 3تا5میلیون برای هرقسمت سریال! karafarin 0 10,345 05-24-2013 04:34 PM
آخرین ارسال: karafarin
  آیا برای میلیاردر شدن به دنیا آمده اید؟ karafarin 0 949 05-20-2013 08:02 PM
آخرین ارسال: karafarin
  ابتکار رستوران اسپانیایی برای جلب مشتری karafarin 0 912 05-20-2013 07:28 PM
آخرین ارسال: karafarin
  حراجی یک جزیره برای میلیاردرها + عکس karafarin 4 1,390 05-17-2013 11:57 AM
آخرین ارسال: mohsen k1
  بمب ریاضی امسال منفجر شد: راه‌حلی برای مساله ۲۳۰۰ ساله mallarme 0 961 05-16-2013 03:02 PM
آخرین ارسال: mallarme
  برای نوه ها فرهاد قربانی 0 1,059 04-29-2013 11:21 PM
آخرین ارسال: فرهاد قربانی
  کلینت ایستوود 82 ساله: برای بیست سال آینده زندگی‌ام برنامهٔ کاری دارم mamad60 0 936 04-29-2013 12:38 PM
آخرین ارسال: mamad60
  یک شغل رویایی برای تنبل ها.... mallarme 0 1,110 04-10-2013 11:21 AM
آخرین ارسال: mallarme
  یافتن دنباله‌دارPan-STARRSدرآسمان ایران/۲۲و۲۳اسفند،بهترین زمان برای مشاهده دنباله‌دار mallarme 3 1,278 03-12-2013 03:37 PM
آخرین ارسال: mallarme
  انتقاد، سریع ترین راه برای رنجاندن آدم ها zoofanoon 0 801 03-08-2013 02:05 PM
آخرین ارسال: zoofanoon
  ده اصل گاندی برای دگرش جهان successman 0 910 02-20-2013 01:19 AM
آخرین ارسال: successman
  فواید چرت زدن برای مشاغل MARYAR 5 1,289 02-15-2013 05:26 PM
آخرین ارسال: 369369
  بهترین کشورها برای کسب‌وکار کدامند؟ صدفی 0 1,043 12-13-2012 09:50 PM
آخرین ارسال: صدفی
  همکاری حیرت‌انگیز سنجاقک نر و ماده برای تنفس زیر آب mallarme 1 1,090 12-10-2012 10:32 AM
آخرین ارسال: بيلا بالا
  زنان زیبا برای سلامت مردان مضرند! mallarme 0 911 11-19-2012 10:05 PM
آخرین ارسال: mallarme

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
تماس با ما | سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران | بازگشت به بالا | بازگشت به محتوا | آرشیو | پیوند سایتی RSS