ماگستان، خرید ماگ، خرید فلاسک و خرید هدیه در همین نزدیکی!

خرید هدیه، خرید ماگ

تابلو اعلانات سایت
میلیاردرها مرامنامه (قوانین سایت) میلیاردر هدف این سایت چیست؟ میلیاردر دانلود ماهنامه سایت
میلیاردرها اتمام حجت (حتما بخوانید.) میلیاردر راه اندازی کسب و کار توسط اعضا میلیاردر مسابقه دوبرابر کردن پول
میلیاردرها عضویت در بخش ویژه VIP میلیاردر موفقیت های دوستان بعد از عضویت در سایت میلیاردر تبلیغات و معرفی کار و شغل شما


راهنمای خرید هدیه، ماگ و فلاسک

ماگستان, اولین و تنهاترین

ماگستان, اولین و تنهاترین


تکنیک های ساده برای پس انداز و کسب امنیت مالی
زمان کنونی: 09-28-2025, 03:51 AM
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع:
نویسنده: کامیار کاظمی
آخرین ارسال: abdolhossein
پاسخ:
بازدید: 2848

ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 21 رأی - میانگین امیتازات : 3.14
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
تکنیک های ساده برای پس انداز و کسب امنیت مالی
03-12-2011, 11:25 PM
ارسال: #3
آخرين دستاورد بازاريابي اينترنتي-فروش كوپني
ظرف چند سال گذشته ميليون‌ها آمريكايي – در واقع بيش از پنجاه ميليون – براي طرح «پيشنهاد روزانه» يا «كوپن گروهي» نام‌نويسي كرده‌اند.

فروش كوپني
آخرين دستاورد بازاريابي اينترنتي

كاركرد طرح چيزي شبيه به اين است: شما به يك شركت آنلاين كدپستي خودتان را مي‌دهيد و اين شركت روزانه يك ايميل براي شما مي‌فرستاد كه حاوي پيشنهاد معامله‌اي با يك فروشگاه محلي است – فروشگاه مي‌تواند سالن و رستوران يا يك مركز غذاي چيني باشد. تخفيف اين پيشنهادها معمولا خيلي زياد است – از 50 درصد بگيريد تا 90 درصد – و حداكثر هم يك الي دو روز براي پاسخ دادن به آنها وقت داريد. مثلا اگر تصميم بگيريد كه با 10 دلار از يك ماساژ 20 دلاري برخوردار شويد، پول را مي‌دهيد و از كوپن تان پرينت مي‌گيريد و به محل مي‌رويد.
دو شركت اصلي بازيگر اين طرح ليوينگ سوسيال و گروپن هستند – كه هر دو نيز تا اينجا موفقيت خيره‌كننده‌اي به‌دست آورده‌اند. شركت ليوينگ سوسيال كه در واشنگتن است بيش از 16 ميليون عضو دارد و شركت شيكاگويي گروپن نيز حدود 44 ميليون عضو دارد. هر دوي اين شركت‌هاي خصوصي از پشتوانه مالي خوبي هم برخوردارند: ليوينگ سوسيال فقط از محل آمازون به تازگي 175 ميليون دلار منابع جمع كرده و گروپن نيز پيشنهاد 6 ميليارد دلاري گوگل را رد كرد و اخيرا توانسته با كمك چندين سرمايه‌گذار بيش از يك ميليارد دلار منابع جديد براي خودش تامين كند. موفقيت اين شركت‌ها مقلدان زيادي به‌وجود آورده است: مديرعامل گروپن اخيرا برآورد كرده بود كه اين شركت بيش از 500 مقلد داشته باشد كه از زمان شهرت اين طرح مثل قارچ از زمين روييده‌اند. اين پديده سوالي به‌وجود مي‌آورد: آيا بايد انتظار حبابي شدن اين طرح پيشنهادهاي روزانه را داشته باشيم؟ يا اينكه اين پديده‌اي جديد و به كل متفاوت است؟
براي داشتن درك بهتري از اين پديده نوظهور، اجازه بدهيد كه ابتدا ميدان رقابت را كمي دقيق‌تر ارزيابي كنيم. ليوينگ سوسيال و گروپن حداقل دوجين مقلد مستقيم دارند: سايت‌هاي بزرگي كه چند شهر يا محله را پوشش مي‌دهند و همه در تلاش هستند بخشي از هزينه 133 ميليارد دلاري تبليغات را در بنگاه‌هاي اطراف خود به جيب بزنند. سايتي هست به اسم «باي ويت مي» كه هم‌اكنون در بيش از 26 بازار خدمت مي‌دهد و تخفيف‌هايش از 50 تا 90 درصد هستند. حاميان اين سايت شركت‌هاي بين كاپيتال و ماتريكس پارتنرز هستند. ساير بازيگران بزرگ اين طرح «تاون هوگ» (44 بازار در آمريكا و به سرمايه‌گذاري هج فاند شاو)، «اور سيو»، «كي. جي. بي. ديلز» و «سوييت ديلز» هستند.با اين وجود، حتي مهم‌ترين رقباي ليوينگ سوسيال و گروپن هم فاصله خيلي زيادي با اين دو شركت دارند. بر اساس آمار بازديد سايت‌ها كه هيت وايز براي ماه دسامبر ارائه كرده (هيت وايز موسسه‌اي تحقيقاتي و تحليلي در زمينه اينترنت است)، نود و دو درصد بازديدها تنها اختصاص به سايت دو شركت اصلي داشته و سهم مابقي شركت‌هاي اين بخش، تنها 8 درصد بوده است. نزديك‌ترين رقيب اين دو؛ يعني شركت سوييت ديلز، تنها 4/1 درصد بازديد‌كنندگان را به خود جذب كرده است.
جدا از اين سايت‌هايي كه كوپن مي‌دهند، صدها موسسه ديگر نيز هست كه بازارهاي محلي را هدف گرفته‌اند: مثل شركت اسكوپ در نيويورك سيتي، اسكوپ كوپ در ويرجيانا، سيوي لايك مي‌در جورجيا، گت گروبي در جنوب، ديلز فر ديدز در واشنگتن، وراز در سياتل و اسنگ اند سيو در فونيكس. اينها تنها يك مشتي از خروار بود. با توجه به اينكه اين سايت‌ها از تعداد مشترياني كه براي فروشگاه‌ها جور مي‌كنند درآمدشان را كسب مي‌كنند، اكثرشان حالا در حال برنامه‌ريزي هستند براي گسترش كسب‌و‌كارشان به سطح ايالتي يا حتي ملي. هرچه كه اين رونق پيشنهادهاي كوپني بيشتر شود، در سال‌هاي آخر شاهد ظهور شركت‌هاي ضعيف‌تري خواهيم بود. آنقدر شمار اين پيشنهادهاي روزانه زياد شده است كه حالا برخي سايت‌ها شروع كرده‌اند به سرجمع كردن اين بنگاه‌ها، هيپيت كوپن، يا ديل رادار، از جمله اين سايت‌هاي جديد هستند. سايت‌هاي ديگري هم هستند كه به كسب‌و‌كارها كمك مي‌كنند بخش پيشنهادهاي كوپني براي خودشان به راه بيندازند – مثل آديليتي، وانتسا و پونكل.
در كل برخي سايت‌ها در سال‌هاي اخير رشد خيره‌كننده‌اي داشته‌اند، با وجودي كه مخارج مصرف‌كنندگان به علت ركود پايين آمده و بازار تبليغات نيز وضع خوبي ندارد. هيت وايز برآورد كرده است كه ميان آگوست 2009 تا آگوست 2010 ترافيك سايت‌هاي فروش كوپني 610 درصد رشد داشته است. البته دستيابي به سنجه‌هاي فروش كمي دشوارتر است، چون شركت‌ها خصوصي هستند، اما برآوردها حكايت از درآمد 500 ميليوني گروپن و 200 ميليون دلاري ليوينگ سوسيال دارد (البته اين دو رقم را بايد خيلي با احتياط به كار برد.) اگر رقباي كوچك‌تر را هم بيفزاييم، درآمد كلي اين بخش به 750 ميليون دلار مي‌رسد. انتظار مي‌رود كه اين رقم در سال 2011 به يك ميليارد دلار برسد.
در واقع اين سيستم پيشنهاد كوپني تكرار پديده‌اي خيلي قديمي است: كوپن‌هاي ساده قدمت‌شان به قرن نوزدهم مي‌رسد (تازه اگر خيلي با احتياط بگوييم). اين پيش مي‌آيد كه در آينده بايد انتظار چه چيز را داشت. آيا گروپن و ليوينگ سوسيال تمام رقبا را تار و مار كرده و همه فعاليت اين بخش را به انحصار خودشان درمي‌آورند؟ آيا دوجين رقيب جديد نيز به مجموعه اضافه مي‌شود؟ آيا رقابت نفسگير ميان دو شركت اصلي و همين طور رقباي كوچك‌تر سرانجام حاشيه سود را ناچيز كرده و برخي شركت‌ها مجبور به خروج از صنعت مي‌شوند؟ آيا نوع جديدي از تبليغات مثلا توسط گوگل يا فيس بوك از راه مي‌رسد كه تمام اين فعاليت‌هاي كنوني را از رده خارج مي‌كند؟
هيچ كدام را پيشاپيش نمي‌دانيم، اما تحليلگران معتقدند كه شاهد رشد گسترده پيشنهادهاي تخفيف دار، بر پايه مناطق يا شبكه‌هاي اجتماعي خواهيم بود. بنابراين بهتر است كه اين كوپن‌هاي گروهي را بيشتر نوعي روش تبليغات فرض كنيد، تا محصولي كه چند شركت معدود ارائه‌اش مي‌كنند.
مثلا سايت‌هاي «فروش آني» را در نظر بگيريد كه شباهت زيادي به اين سايت‌هاي كوپني دارند. اين شركت‌ها براي مشتريانشان نه بسته به محل، بلكه بسته به نوع كالايي كه مايل به خريدش هستند ايميل مي‌فرستند. بسياري تمركزشان روي كالاهاي مصرفي است و مشتريان اهل مد و ثروتمند را به بنگاه‌ها معرفي مي‌كنند. سايت گيلت گروپ كه در سال 2007 تاسيس شد، در سال‌هاي اوج اينترنت غوغايي به پا كرده بود - اين سايت براي مشتريانش پيشنهاد خريد كيف، كفش و لباس با آخرين مدهاي طراحي و آن هم با تخفيف‌هاي باورنكردني ارسال مي‌كرد. زوليلي سايت مورد علاقه والدين است، زيرا كالاهاي خانه ارزان مي‌فروشد. مسافران و جهانگردان به «وان كنيگ لين» علاقه دارند به خاطر محصولات خوبي كه ارائه مي‌كند. بسياري از سايت‌هاي مشابه هم در مرحله راه‌اندازي هستند.تحليلگران همچنين بر اين باورند كه سايت‌هاي تخفيف‌دهي كوپني و اجتماعي در آينده خيلي پيچيده‌تر از اين خواهند شد. يكي از پيامدهاي اين پيچيدگي اين است كه آنها اطلاعات بيشتري از كدپستي از شما خواهند خواست. (بديهي است كه هرچه شركتي تبليغاتي بيشتر شما را بشناسد، ارزشتان براي او و مشتريانش بيشتر مي‌شود.) برخي سايت‌ها ممكن است از شغل، دستمزد و تفريحات شما نيز سوال كنند – حتي رستوران‌هايي كه دوست داريد، محله محبوب تان و غيره. به اين ترتيب پيشنهادهايي كه مي‌فرستند بيشتر مناسب حال شما است.
در نهايت، انتظار مي‌رود كه بنگاه‌هاي بزرگ‌تري به اين بازي وارد شوند، زيرا فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي و شبكه‌هاي اجتماعي شروع كرده‌اند به ارسال پيشنهادهاي تخفيف ويژه براي مشتريانشان. براي مثال در ماه نوامبر فيس بوك كاركرد جديدي براي خود اعلام كرد كه به‌وضوح از عملكرد گروپن ملهم شده است.
به نظر مي‌رسد همان چيزي كه گروپن و ليوينگ سوسيال را اينقدر محبوب ساخته است، موجب افولشان نيز باشد: آنها تصادفي به ايده‌اي برجسته برنخورده‌اند. آنها به ايده‌اي ارزشمند، ماندگار و انتقال‌پذير برخورده‌اند كه ممكن است مدلي شود براي تبليغات در آينده. از اين پس منتظر باشيد كه پيشنهادهاي روزانه ايميل شما را بمباران كنند.
منبع: دنياي اقتصاد
نويسنده: اسليت
مترجم: رامين جهاني

[تصویر: Mrkamiar2.gif]


مشاهده وب سایت کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال پاسخ 


پیام های داخل این موضوع
آخرين دستاورد بازاريابي اينترنتي-فروش كوپني - کامیار کاظمی - 03-12-2011 11:25 PM

موضوع های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  ترفند های وصول طلب از مشتری فرهاد قربانی 20 21,104 01-29-2019 08:07 PM
آخرین ارسال: minalaw
  معرفی دوره اموزش مدیریت کسب و کار aaftaab24 1 703 12-11-2016 04:15 PM
آخرین ارسال: صابر خلیلی
  درس‌های مدیریتی آموزنده/ یادداشت هاروی مک‌کی، مولف کتاب پرفروش شنا با کوسه‌ها samiar afshari 0 1,139 03-08-2015 09:11 PM
آخرین ارسال: samiar afshari
  یک تکنیک ساده برای اینکه وقت را از دست ندهید.... mallarme 3 1,835 05-23-2014 11:26 PM
آخرین ارسال: abdolhossein
  چگونه می توانید کسب و کارتان را متحول کنید..... mallarme 49 7,581 06-10-2013 12:56 PM
آخرین ارسال: mallarme
  دوازده راه برای افزایش سوددهی یک تجارت اقاي ايـــده 0 1,091 02-19-2012 12:01 AM
آخرین ارسال: اقاي ايـــده
Information تجربه در کسب و کار یاکوزا 3 1,273 02-02-2012 07:35 PM
آخرین ارسال: یاکوزا
  9 روش برای بالا بردن کارایی کسب و کارهای خانگی کامیار کاظمی 5 2,186 07-03-2011 11:18 PM
آخرین ارسال: jahanagahi
  استراتژی های ورود بازارهای جهانی jahanagahi 0 1,042 07-03-2011 08:50 PM
آخرین ارسال: jahanagahi
  ۱۰ دلیل موفقیت کسب و کارها در یک کشور کامیار کاظمی 0 881 06-23-2011 07:04 PM
آخرین ارسال: کامیار کاظمی
  شیوه‌های مدیریتی در 9 کشور دنیا کامیار کاظمی 4 2,099 06-05-2011 04:57 PM
آخرین ارسال: jahanagahi

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع:
تماس با ما | سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران | بازگشت به بالا | بازگشت به محتوا | آرشیو | پیوند سایتی RSS