ماگستان، خرید ماگ، خرید فلاسک و خرید هدیه در همین نزدیکی!

خرید هدیه، خرید ماگ

تابلو اعلانات سایت
میلیاردرها مرامنامه (قوانین سایت) میلیاردر هدف این سایت چیست؟ میلیاردر دانلود ماهنامه سایت
میلیاردرها اتمام حجت (حتما بخوانید.) میلیاردر راه اندازی کسب و کار توسط اعضا میلیاردر مسابقه دوبرابر کردن پول
میلیاردرها عضویت در بخش ویژه VIP میلیاردر موفقیت های دوستان بعد از عضویت در سایت میلیاردر تبلیغات و معرفی کار و شغل شما


راهنمای خرید هدیه، ماگ و فلاسک

ماگستان, اولین و تنهاترین

ماگستان, اولین و تنهاترین


کارگاه آموزش بازاریابی-جلسه چهارم
زمان کنونی: 09-28-2025, 02:28 AM
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: مهدی گل محمدی
آخرین ارسال: vebmaster
پاسخ:
بازدید: 4622

ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 18 رأی - میانگین امیتازات : 3.11
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
کارگاه آموزش بازاریابی-جلسه چهارم
01-17-2012, 09:35 PM
ارسال: #1
کارگاه آموزش بازاریابی-جلسه چهارم
نیاز ، خواسته ،تقاضا
امروز میخواهیم راجع به این موضوعات صحبت کنیم.

نیاز:بازاریابی با نیاز ها و خواسته های بشر آغاز میشود.مردمان برای بقای خود،به غذا ، هوا ، آب ، پوشاک و پناهگاه نیاز دارند.علاوه بر این ، مردم به سرگرمی ، آموزش و سایر خدمات هم نیازمندند.آنها برای محصولات با نام های تجاری مختلف و گونه های خاص ارزش زیادی غافل می شوند.
میان نیاز ، خواسته و تقاضا تفاوت هایی وجود دارد و این امر از اهمیت ویژه ای برخوردار است.یک نیاز انسانی عدم دسترسی به یک رضامندی اساسی است.مردم به غذا ، پوشاک ،پناهگاه ،امنیت ، احساس ، تعلق و احترام نیاز دارند.این نیاز ها را جامعه یا بازاریابان بوجود نیاورده اند ، بلکه در بافت حیاتی انسان و روان آن وجود دارد.

خواسته ها:میل و علاقه به اقلام خاصی هستند که برطرف کننده نیاز است.یک نفر وقتی به غذا احتیاج دارد،خواستار یک همبرگر،سیب زمینی سرخ کرده و نوشابه میشود.این نیازها در جامعه ای دیگر به گونه ای کاملا متفاوت تأمین می شوند.یک شخص گرسنه در آفریقا ممکن است برنج ، انبه ، عدس و لوبیا بخواهد.اگر چه نیازهای بشر معدود است،لیکن خواسته های او بسیار زیادند.خواسته های بشر توسط نیروی اجتماعی و نهادهای فرهنگی در حال تغییر و تحول است.این نهادها مواردی همچون کلیساها،مدارس ، افراد فامیل و شرکت ها و واحدهای اقتصادی را شامل می گردد.

تقاضا:همان خواستار شدن بعضی محصولات خاص است که با نوعی توانایی و تماس برای خرید،همراه شده باشد.خواسته ها زمانی به تقاضا تبدیل می شوند که با قدرت خرید همراه شوند. بسیاری از مردم خواهان یک دستگاه اتومبیل مرسدس بنز هستند،لیکن تعداد کسانی که توانایی خرید آن را دارند اندک اند.بنابراین شرکت ها نه فقط باید بدانند چه تعداد افرادی خواهان محصولات آنها هستند،بلکه مهمتر از آن ،باید بدانند که چه تعداد از این افراد واقعا تمایل و توانایی خرید دارند.
همین تفاوت ها هستند که گاه موجب طرح انتقاداتی می شوند.انتقاداتی مبنی بر این که«بازاریابان مردم را مجبور به خرید اقلامی می کنند که به آنها نیاز ندارند»بازاریابان دلیل بر نیاز نیستند.نیازها قبل از بازایابان وجود داشته اند.بازاریابان نیز همچون دیگر تأثیر گذاران اجتماعی ، روی خواسته ها تأثیر می گذارند.اگر چه ممکن است بازایابان با این طرز تفکر که یک دستگاه اتومبیل مرسدس بنز نیاز فرد برای شأن و منزلت اجتماعی را تأمین می کند،پیش بروند اما آنها دلیل خود این نیاز اجتماعی نیستند.
بازایابان با متناسب کردن ، جذاب کردن ، قابل تحمل کردن خرید و همچنین سهولت دسترسی برای مصرف کنندگان هدف،بر تقاضای آنها تأثیر میگذارند.

پایان

آنچه ویرانمان میکند روزگار نیست حوصله های کوچک و آرزوهای بزرگ است!

مغز ما یک دینام هزار ولتی است که شوربختانه اکثر ما به اندازه یک چراغ موشی از آن استفاده نمی کنیم
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال پاسخ 


پیام های داخل این موضوع
کارگاه آموزش بازاریابی-جلسه چهارم - مهدی گل محمدی - 01-17-2012 09:35 PM

موضوع های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  آموزش رایگان تعمیر لامپ و مهتابی کم مصرف به صورت ویدئویی مهندس روح الله زاهد 2 796 04-10-2018 11:09 PM
آخرین ارسال: mbza1111
  کارگاه آموزش بازاریابی مهدی گل محمدی 34 6,402 07-22-2015 11:10 PM
آخرین ارسال: babak_pl777
  بازاریابی فروش کاغذ Arsan 6 1,597 03-31-2015 03:58 PM
آخرین ارسال: hamid.h
  فیلم آموزش،پرورش ماهی،پرورش قارچ،پرورش شتر مرغ و... ebrahim.ev 10 4,624 06-15-2014 08:09 PM
آخرین ارسال: saeedhashemi1371
  آموزش ویدئویی طراحی تقویم دیواری برای سال 93 sito 3 1,783 01-03-2014 02:33 PM
آخرین ارسال: alma
  کارگاه آموزشی رایگان 3 روزه اندرویید pesar368 1 1,251 10-03-2013 12:36 AM
آخرین ارسال: bahador
  گروه به اشتراک گذاشتن مقاله های مدیریت،بازاریابی،فروش و تبلیغات poorian 0 1,223 05-23-2013 07:34 PM
آخرین ارسال: poorian
  آموزش ایمیل مارکتینگ کامیار کاظمی 20 6,956 03-16-2013 10:29 AM
آخرین ارسال: بابایی
  کارگاه آموزش بازاریابی-جلسه پنجم مهدی گل محمدی 4 2,297 01-25-2012 12:49 AM
آخرین ارسال: arash67
  کارگاه آموزش بازاریابی-جلسه سوم مهدی گل محمدی 4 1,799 01-17-2012 10:28 PM
آخرین ارسال: Alireza_Kh
  کارگاه آموزش بازاریابی-جلسه دوم مهدی گل محمدی 2 1,880 01-10-2012 11:40 PM
آخرین ارسال: arash67
  کارگاه آموزش بازاریابی -جلسه اول مهدی گل محمدی 2 2,702 01-09-2012 01:04 AM
آخرین ارسال: shahram......32

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
تماس با ما | سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران | بازگشت به بالا | بازگشت به محتوا | آرشیو | پیوند سایتی RSS