.پیگرد قانونی دارد ... زمان کنونی: 09-30-2025, 09:05 AM |
|||||||
|
.پیگرد قانونی دارد ...
|
09-24-2011, 07:45 PM
ارسال: #1
|
|||
|
|||
.پیگرد قانونی دارد ...
پیگرد قانونی دارد ...
مجتبی محمدیان / 1 مهر///// پیش از این در یادداشتهای قبلی در مورد مضرات تبلیغات در یک جامعه، مطالبی را نوشته بودم. اینکه در کافه بازاریابی در مورد مضرات تبلیغات بنویسیم شاید برای خیلی ها جای تعجب داشته باشد.در واقع تبلیغات نیز نظیر هر پدیده دیگری در صورت عدم کنترل به سمتی پیش می رود که نبود آن بهتر از بود آن خواهد بود. نگاهی به در و دیوار این شهر بیاندازید متوجه خواهید شد که پیام های تبلیغاتی چگونه از سر و کول هم بالا می روند. بیلبورد ها، پوسترها، برچسب ها و جدیدا هم تاکسی ها ماهیتی تبلیغاتی به خود گرفته و هر روز پیامی جدید را به مخاطب مخابره می کنند. تراکم تبلیغات در یک شهر که شاید بتوان آن را از الزامات زندگی شهری به حساب آورد در برخی موارد موجب رقابت ناسالم (تعهدات دروغ و غیر قابل پیگیری) و از طرفی سردرگمی و تقویت نیازهای کاذب در مصرف کننده می شود. شاید یکی از دلایی که با سفر به مناطق روستایی حس خوشایندی به انسان دست می دهد دوری از این بمباران تبلیغات باشد. هر چند در مناطق روستایی نیز از گزند تبلیغات به دور نیستیم. بی اخلاقی در نصب تبلیغات رایگان محیطی، در سطح شهر و در محله ها (نظیر نصب پوستر بر روی کنتورهای برق، صندوق های صدقات، دیوار منازل مسکونی و ... در شرایط فعلیِ کلان شهر تهران، کار را به آن جا رسانده که شهرداری و یا صاحب یک ساختمان را برای گریز از نصب تبلیغات بر روی دیوار ساختمان به سمت نوشتن جملات تند (و گاه الفاظ منفی و رکیک نظیر لعنت بر ... ) بر روی دیوارها کرده است. در واقع تبلیغاتی که پا را از گلیم خود فراتر نهد و وارد حریم غیرمجاز زندگی انسان شود حتما باید به شکل دیگری به آن نگریست و برای مدیریت درست آن فکری دوباره کرد. مقوله بی اخلاقی تبلیغاتی در یک شهر، مساله ساده ای نیست که بتوان به راحتی از کنار آن گذشت و برای کنترل ان نیاز به دستور العمل جدی و لازم الاجرا وجود دارد که ضرورت آن بیش از پیش احساس می شود. http://sigmagroup.mihanblog.com/post/480 |
|||
|
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان