ماگستان، خرید ماگ، خرید فلاسک و خرید هدیه در همین نزدیکی!

خرید هدیه، خرید ماگ

تابلو اعلانات سایت
میلیاردرها مرامنامه (قوانین سایت) میلیاردر هدف این سایت چیست؟ میلیاردر دانلود ماهنامه سایت
میلیاردرها اتمام حجت (حتما بخوانید.) میلیاردر راه اندازی کسب و کار توسط اعضا میلیاردر مسابقه دوبرابر کردن پول
میلیاردرها عضویت در بخش ویژه VIP میلیاردر موفقیت های دوستان بعد از عضویت در سایت میلیاردر تبلیغات و معرفی کار و شغل شما


راهنمای خرید هدیه، ماگ و فلاسک

ماگستان, اولین و تنهاترین

ماگستان, اولین و تنهاترین


زلزله هائیتی؛ درس دیگری برای بازاریابی
زمان کنونی: 09-26-2025, 02:44 PM
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع:
نویسنده: اقاي ايـــده
آخرین ارسال: اقاي ايـــده
پاسخ: 1
بازدید: 790

ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 16 رأی - میانگین امیتازات : 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
زلزله هائیتی؛ درس دیگری برای بازاریابی
02-25-2012, 08:48 PM
ارسال: #1
زلزله هائیتی؛ درس دیگری برای بازاریابی
منبع : Harvard Business Review

560 میلیون دلار طی 17 روز.این مبلغی است که مطابق با پیمایش به عمل آمده توسط Chronicle of Philanthropy توسط افراد نیکوکار از طریق 40 مؤسسه خیریه در طی تنها 17 روز به زلزله زدگان هائیتی کمک شده است.

چطور این همه پول؟ سئوال خوبی است اما پاسخ آن قطعاً به این علت نیست که انسانها در حال دست و پنجه نرم کردن با مرگ هستند .....


زیرا صدها و هزاران انسان بیگناه هر روز تحت شرایط وحشتناک در گوشه و کنار دنیا جان خود را از دست می دهند ولی از ریختن اینهمه پول طی دو هفته و نیم بر سر آنها خبری نیست. علت آن زنده به گور شدن انسانها هم نیست زیرا همه روزه انسانها زیر آوار ایدز و مالاریا و حتی معادن الماس و فلزات گرانبها زنده زنده دفن می شوند، اما شاهد اهداء نیم میلیون دلار طی 17 روز به آنها نیستیم.
علت اهداء این همه پول به هائیتی بسیار ساده است: علت این است که مردم خبرهای هائیتی را می شنوند.

مردم مکرر خبرهای این مصیبت انسانی را می خوانند و عکس و تیترهای آن را در صفحات اول مطبوعات و رسانه های چاپی و مجازی می بینند. این یک اتفاق تنها و مجرد نیست: هر از گاهی برای دوره ای کوتاه، مصائب گوناگون ماشه رسانه ها را برای جامعه انسانی که همه روزه سرخوش از BMW و iPod است ، می چکاند. اگر بنا بود برای اینگونه اخبار هم چیزی به رسانه های پرداخت می شد این مبالغ به دهها اگر نه صدها میلیون دلار می رسید. اما افسوس، که ما هرگز به سازمانهای انسان دوست اجازه نمی دهیم تا این کمک ها را برای ترویج و تبلیغات استفاده کنند و این علیرغم این واقعیت است که چنین اقدامی می تواند به جمع آوری کمکهائی بیش از هزینه های انجام شده، منجر گردد. ما آموخته ایم که بازاریابی را به عنوان هزینه ای سربار نگاه کنیم که به هر ترتیب بایستی در جهت کاهش آن تلاش کرد.

آقای J.K.Galbraith یکی از مشاهیر علم اقتصاد در "هاروارد" در جائی نوشته است که "مهمترین و فطری ترین نیاز مصرف کننده عبارتست از ترویج و فروش از جانب کسانی که محصولی را تهیه کرده اند. ابتدا کالا را تولید، آنگاه بازار آن را ایجاد می کنید ... یک ارتباط عملی بین آنچه برای تولید کالاهای مصرفی هزینه می شود با آنچه در یکپارچه سازی خواستهای مربوط به آن صرف می گردد، وجود دارد. اینها هیچکدام داستانسرائی نیست. تمامی این مطالب در ابتدائی ترین کلاسهای مدیریت کسب و کار به عنوان مبانی درسی مورد توجه قرار می گیرد".

اما با اینحال ما این واقعیت مبنائی و اساسی را در هنگام ایجاد نیاز برای تغییرات اجتماعی مورد غفلت قرار می دهیم.

"دیوید اگیلوی" که بیشتر اوقات اورا پدر تبلیغات می نامند با افرادی "که تلاش می کردند یک برند شوینده جدید را با اختصاص بودجه ای کمتر از ده میلیون دلار به بازار عرضه کنند" ، مجادله و مخالفت می کرد ولی ما از سازمانهای خیریه می خواهیم که سعی کنند تا در مورد نداری و درماندگی و بینوائی، با بودجه ترویجی و تبلیغاتی به مبلغ صفر اقدام کنند. کارچندانی در مورد بازاریابی و تبلیغات مؤسسات خیریه و غیر انتفاعی انجام نشده است اما با اینحال معرفی یک کالا یا خدمت به بازار در بخش انتفاعی بدون تأمین بودجه کافی برای بازارسازی و ایجاد نیاز برای آن را اقدامی غلط می دانیم.

سخاوتمندانه ترین تخمین ها در مورد هزینه های سالیانه بازاریابی در بخش سلامت و خدمات انسانی مؤسسات غیر انتفاعی نشانگر نسبت دو در هزار هزینه های سالیانه بازاریابی در دیگر بخش های اقتصادی است یعنی یک تبلیغات برای سلامت و خدمات انسانی سازمانهای غیر انتفاعی در برابر 479 تبلیغات برای چیزهای دیگر.

رسانه ها بازار بزرگی را برای کمک به هائیتی فراهم کردند.آنها به ایجاد نیاز برای جمع آوری کمک به این کشور در ابعاد کلان پرداختند. و البته جای تعجب ندارد که این کمکهای کلان هم جمع آوری شوند. فکر می کنید اگر ماجرا بعد از پخش خبر در روز حادثه تمام می شد، چه مقدار کمک برای هائیتی جمع آوری شده بود؟

تصورش را بکنید که اگر به سازمانهای خیریه اجازه می دادیم تا جهت ایجاد چنین نیازی برای معالجه مالاریا و یا خاتمه دادن به سرطان سینه، اقدام کنند. تصور کنید اگر این نگاه کوته بینانه به سود آوری در کوتاه مدت را با خیره شده به فروش کافی سازمانهای غیر انتفاعی به منظور حل مسائل بلند مدت عوض می کردیم....

من در مورد تقلید کورکورانه از روشهای تبلیغات سنتی حرف نمی زنم. من در مورد سرمایه گذاری منابع کلان در تغییر رویکردها و شیوه های تفکر خلاقانه سخن می گویم از تصاویر ژورنالیستی، شاید کمپین های تبلیغاتی آموزشی با تمامی جذابیتها و وقاری که این مسائل حیاتی می توانند شایسته آن باشند.

Galbraith همچنین ادعا کرده است که "موتورهای رسانه های ارتباط جمعی حتی در بهترین شرایط رشد و توسعه خود نیز، چشم ها و گوشهای جامعه را از نوشیدنی ها و خوردنی ها پر می کنند تا مدارس و دانشگاهها. حتی با یک عقل سلیم هم به سختی می توان راضی شد که این به یک انتخاب معادل برای دو گزینه منجر گردد". کمکهای انسان دوستانه تا آنجائی که ما آمار گرفته ایم همیشه در ایالات متحده برابر 2% GDP بوده است. کمکهای نیکوکاران سهم بازار خود را از بخش انتفاعی نمی گیرد. جای تعجب نیست زیرا به این بخش اجازه بازاریابی چندانی داده نشده است. اگر به اندازه کافی در این زمینه بازار سازی شود، این رقم می تواند به 3% افزایش پیدا کند تا به تقویت بنیه این بخش در حل بیشترمسائل اجتماعی بیانجامد.

درسهای زلزله هائیتی را نمی توان نادیده گرفت. این درسها را قبلاً در طوفان کاترینا، واقعه یازده سپتامبر، سونامی جنوب شرقی آسیا، و دهها واقعه دیگر آموخته بودیم. اکنون زمان آن فرا رسیده است تا آنها را برای مقابله با بزرگترین تراژدی بکار ببندیم : حرکتی خزنده برای مواجهه با تمامی مسائل بزرگ اجتماعی که از بخش غیر انتفاعی انتظار می رود تا در برابر آن سینه سپر کند.
برگرفته از وبلاگ اقاي محمد سالاري

كانال ايده يار: @ideayar
مشاهده وب سایت کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال پاسخ 


موضوع های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  پورسانت ویزیتور بازاریابی مویرگی farda20032020 0 1,387 06-21-2018 11:55 AM
آخرین ارسال: farda20032020
  راهنمایی برای پخش مویرگی موادغذایی mohajer.my 5 28,116 02-14-2018 12:12 PM
آخرین ارسال: farda20032020
  ۵ ایده برای ویروسی شدن یک استارت‌آپ r2013.samadi 0 672 11-04-2017 07:01 PM
آخرین ارسال: r2013.samadi
  بازاریابی شخصیتی (Influencer Marketing ) r2013.samadi 0 697 07-27-2017 06:44 PM
آخرین ارسال: r2013.samadi
  راهنمایی در رابطه با بازاریابی سبزیجات بسته بندی شده e.g_band 1 1,725 03-02-2017 11:14 PM
آخرین ارسال: sinap
  آشنایی با بازاریابی عصبی pouria1980 0 1,017 12-13-2016 01:42 PM
آخرین ارسال: pouria1980
  راهنمایی برای فروش top-banner 2 1,993 05-30-2016 09:00 AM
آخرین ارسال: paradise.9129
Thumbs Up بازاریابی داروهای گیاهی ehsan322 3 3,877 04-26-2016 09:46 PM
آخرین ارسال: business_nuts
  مفاهیمی که باید در بازاریابی بدانید moahamd roham1364 0 1,263 02-28-2016 06:16 PM
آخرین ارسال: moahamd roham1364
  پیش بینی بازدهی پخش تراکت برای فروش محصول sinior 2 1,501 02-23-2016 02:24 AM
آخرین ارسال: tataloo
  توضیحاتی کاربردی در باب بازاریابی شبکه ای ناصر صادقی 3 2,500 01-25-2016 02:28 PM
آخرین ارسال: business_nuts
  درخواست کمک در امر بازاریابی Lady 3 2,223 11-23-2015 03:07 PM
آخرین ارسال: depelink
  راههای تبلیغات و بازاریابی خلاقانه برای رستوران radan 8 5,006 11-23-2015 03:00 PM
آخرین ارسال: depelink
  بازاریابی برای فروش قارچ ajand.pc 19 21,409 11-23-2015 02:53 PM
آخرین ارسال: depelink
  به دنبال بازاریابی کارخانه مواد غذایی تازه تاسیس هستم hadi2050 1 1,902 11-23-2015 02:50 PM
آخرین ارسال: depelink
  بانک ایمیل رایگان برای بازاریابی arash1367 22 5,787 11-22-2015 03:43 PM
آخرین ارسال: ghomeishi
  راهنمایی برای پخش موبایل در شهرستان hamidrezahopeful 5 2,079 10-26-2015 02:02 AM
آخرین ارسال: vsma69
  آموزش بازاریابی و دلایل استفاده از آن shinalife 0 1,332 10-08-2015 01:27 PM
آخرین ارسال: shinalife
  ایا بازاریابی مواد غذایی کار پر درامدی است؟ sinior 34 29,641 09-24-2015 11:05 AM
آخرین ارسال: miramira
  جذب مشتری برای یک فروشگاه اینترنتی ابزار آلات vafaheidari 1 1,105 09-22-2015 11:41 AM
آخرین ارسال: modireayandeh

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع:
تماس با ما | سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران | بازگشت به بالا | بازگشت به محتوا | آرشیو | پیوند سایتی RSS