پول در پیام است/ یادداشتی از تی هارو اکر - نسخه قابل چاپ +- سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران (http://forum.unc-co.ir) +-- انجمن: کسب در آمد در ایران و دنیا (/forumdisplay.php?fid=1) +--- انجمن: آموزش بازاریابی (/forumdisplay.php?fid=51) +--- موضوع: پول در پیام است/ یادداشتی از تی هارو اکر (/showthread.php?tid=12918) |
پول در پیام است/ یادداشتی از تی هارو اکر - samiar afshari - 02-25-2015 05:24 PM ![]() صدای من را میشنوید؟ خوب است! همانگونه که بسیاری از شما میدانید، من تعصب شدیدی روی بازاریابی دارم، بنابراین سعی میکنم از نظرات خوبی که به شکل درستی در میان گذاشته میشوند، قدردانی کنم. تبلیغ تلویزیونی خطوط تلفن همراه وریزون از یک حقیقت ساده اما قدرتمند بهره گرفته بود؛ آن هم در مقایسه با دیگر خطوط تلفن همراه که بسیاری از افراد با استفاده از خدمات آنها تجربه ناامیدکننده قطعشدن تماس را در حال انجام یک مکالمه مهم داشتند. وریزون، با تبلیغات متعدد در یک زمینه آن هم توسط فردی که گوشی را در نقاط دور کشور امتحان می کرد تا نشان دهد هنوز صدا به خوبی شنیده میشد و هنوز خوب است، در واقع، گفت که با ما نیازی نیست که نگران این مساله باشید. تعداد متقاضیان وریزون از ۳۲.۲ میلیون در آغاز پخش آگهی در ژانویه ۲۰۰۲ به ۴۳.۸ میلیون در ظرف دو سال رسید. آنها میلیاردها دلار به زیربنای شبکه خود اضافه کردند و به طور مداوم بر آنچه که میگفتند سرمایهگذاری کردند یعنی تعداد کمتر تماسهای قطع شده. من سخنگوی وریزون و یا طرفدار آن نیستم، من فقط از یک مثال استفاده می کنم که قدرت یک پیام ساده که به گوش تعداد بیشتری از مشتریان میرسد، و پول بیشتری را به وجود میآورد، نشان دهم. پول، درون پیام قرار دارد. بازاریابی و ترویج یعنی چگونه مشتریان را به سمت تجارت خود می برید و مشتریان همان چیزی هستند که نشان میدهند چگونه شما به پول بیشتر دست مییابید. این دقیقا مشکلیست که بسیاری از تجارتها با آن روبهرو میشوند، اگرچه آنها آشکارا میگویند که چه میکنند و چگونه این محصول میتواند برای مشتریانشان مزیت داشته باشد. یک طرف موضوع این است که شما بدانید چه میکنید، به چه کسی کمک میکنید و آنها چگونه از آن بهره میبرند، اما طرف دیگر این است که افراد دیگر هم همین موارد را بدانند. یکی از اساسیترین مهارتهایی که شما میتوانید داشته باشید، توانایی بیان آنچه که انجام میدهید به روشی قدرتمند و دقیق است. صراحت منجر به قدرت برای شما و مشتریانتان میشود. این امر به آنها قدرت میدهد تا درکی از آنچه شما میتوانید برای آنها انجام دهید و اینکه چرا آنها باید از شما خرید کنند، داشته باشند. دلیل اینکه بسیاری از افراد در تجارت خود شکست میخورند این است که پیام آنها ضعیف است. پیام شما باید همچون کاردی تا مغز استخوان فرو رود. شما باید در مورد آنچه که میخواهید بگویید بسیار دقیق و حساس باشید. شاید بسیار موارد برای عرضه داشته باشید اما نمیتوانید آن را در یک پیام صوتی سی ثانیهای بگنجانید. سعی نکنید برای همه افراد، همه چیز باشید. ساده باشید. کمتر، بیشترین است. شما میخواهید مردم بگویند: «به نظر جالب میآید» وجه تمایز شما چیست؟ چه چیزی در شما منحصر به فرد است؟ چرا کسی باید به جای شخصی در همسایگی شما، با شما تجارت کند؟ اگر این نکته را ندارید، درآمد خود را به نصف شکستهاید. به محض اینکه پیام قدرتمندی داشته باشید و آنچه را که وعده دادهاید ارائه دهید، می توانید درآمد خود را دوبرابر کنید. تنها راه اینکه بدانید چه چیزی کارایی دارد، این است که آن را امتحان کنید و ببینید آیا کارایی دارد یا نه. شما همیشه اول آزمایش میکنید و وقتی پیشنهادی برنده دارید، به بیرون از دروازهها دویدن را آغاز میکنید. به امید موفقیت شما ترجمه: افسانه محمودی یزدانی مجله پنجره خلاقیت RE: پول در پیام است/ یادداشتی از تی هارو اکر - ham_missyou - 07-20-2015 03:35 AM احسنت بسیار جالب بود(^_^) |